طرز تهیه بادام سوخته

طرز تهیه بادام سوخته سنندج طرز تهیه بادام سوخته گیلانی طرز تهیه بادام سوخته با عسل طرز تهیه بادام سوخته برای ابرو طرز تهیه بادام سوخته رزا منتظمی طرز تهیه بادام سوخته شیرازی بادام سوخته تبریز بادام سوخته کردستان

بادام سوخته یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و ایرانی است که سوغات شهر آستانه محسوب می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بادام سوخته در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم بادام سوخته
بادام زمینی پوست گرفته۱ لیوان
شکر۱ لیوان
روغن جامد یا کره۱ قاشق غذاخوری
وانیل⅓ قاشق چایخوری
کنجد⅓ لیوان

طرز تهیه بادام سوخته

مرحله اول

برای تهیه بادام سوخته خوشمزه در ابتدای کار بادام زمینی های بدون پوست را با کمک گوشکوب کمی می کوبیم تا خرد و شکسته شوند. توجه داشته باشید بادام زمینی ها بیش از حد خرد و یا درشت نباشند.

مرحله دوم

در این مرحله بادام های خرد شده را درون یک تابه مناسب ریخته و روی حرارت قرار می دهیم، سپس کمی تفت می دهیم تا بوی خامی بادام گرفته شود. در ادامه تابه را از روی حرارت کنار گذاشته و اجازه می دهیم خنک شود.

مرحله سوم

پس از خنک شدن بادام زمینی ها، وانیل را به همراه پودر هل و کنجد به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. حالا درون یک سینی ترجیحا استیل را با مقداری روغن مایع چرب کرده و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

حالا به سراغ درست کردن کارامل می رویم، برای این منظور یک تابه نچسب روی حرارت ملایم گذاشته و شکر را به صورت پخش درون آن می ریزیم، سپس بدون هم زدن اجازه می دهیم شکر کاملا ذوب و کاراملی شود.

مرحله پنجم

در صورتی که قبل از ذوب شدن شکر آنرا مخلوط کنید کارامل شکرک می زند، بهتر است با تکان دادن تابه به ذوب شدن سریع شکر کمک کنید. زمانی که شکر کاراملی شد، کره را به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

پس از ذوب شدن کره بادام را به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند، سپس تابه را از روی حرارت برداشته و با سرعت العمل بالا بادام سوخته را درون سینی چرب شده می ریزیم.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید در این مرحله سرعت العمل بالا بسیار مهم می باشد در غیر این صورت کارامل زود سفت می شود. در ادامه بادام سوخته را با کمک یک قاشق چرب و گوشکوب به حالت دلخواه پهن می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله بادام سوخته را با کمک چاقو یا کاتر چرب شده به اندازه های دلخواه خط انداخته و برش می زنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کند تا کاملا خنک و سفت شود.

مرحله نهم

پس از گذشت این زمان با لبه چاقو اطراف بادام سوخته را از سینی جدا کرده، سپس درون ظرف مورد نظرمان می گذاریم. در نهایت بادام سوخته را به دلخواه به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 21 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.