طرز تهیه پنکیک پرتقالی

طرز تهیه پنکیک پرتقالی

پنکیک پرتقالی یکی از انواع پنکیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنکیک پرتقالی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای پنکیک پرتقالی
موز۱ عدد
پرتقال۱ عدد
تخم مرغ۱ عدد
آرد جو دوسر۵ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر½ قاشق چایخوری
پودر پروتئین (اختیاری)۲ قاشق غذاخوری
استویا یا شکر۱ ساشه یا ۱ قاشق
وانیلنوک قاشق چایخوری

طرز تهیه پنکیک پرتقالی

مرحله اول

برای تهیه پنکیک پرتقالی به روش خانگی در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل از شروع کار تخم مرغ را به همراه موز و پرتقال را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای تمام مواد با دمای محیط هم دما و سازگار شوند.

مرحله دوم

در ادامه تخم مرغ را درون یک کاسه نسبتا گود شکسته و آنرا با همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا بافت آن از لختگی خارج شود، سپس وانیل را به آن افزوده و کمی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست و ترکیب شوند.

مرحله سوم

حالا برای زست پرتقال، پرتقال را شسته و پوست آنرا با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. توجه داشته باشید هنگام رنده کردن پوست پرتقال، قسمت سفید رنگ آنرا رنده نکنید، چون باعث تلخ شدن طعم پنکیک می شود.

مرحله چهارم

در این مرحله آب پرتقال را با آبمیوه گیر دستی می گیریم و کنار می گذاریم. در ادامه پوست موز را جدا کرده و آنرا با پشت چنگال به خوبی له و پوره می کنیم، سپس آرد جو دوسر را درون یک کاسه مناسب الک می کنیم.

مرحله پنجم

حالا پودر پروتئین را به همراه استویا و بیکینگ پودر را به کاسه حاوی تخم مرغ اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. در ادامه موز له شده را به همراه آب پرتقال و زست آن به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

زمانی که مایه پنکیک کاملا یکدست شد، یک تابه نچسب روی حرارت ملایم گذاشته و اجازه می دهیم تابه به خوبی گرم شود. حالا درون تابه را با مقدار کمی روغن چرب کرده و یک ملاقه از مایه پنکیک جدا می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه مایه پنکیک را درون تابه ریخته و اجازه می دهیم یک طرف آن کاملا پخته شود. توجه داشته باشید نیازی به پخش کردن مایه پنکیک نمی باشد، به دلیل آنکه مایه پنکیک رقیق است، خود به خود پخش می شود.

مرحله هشتم

زمانی که روی پنکیک حباب های ریزی ایجاد شد، آنرا بر می گردانیم تا طرف دیگر آن نیز کاملا پخته و سرخ شود. پس از اینکه طرف دیگر پنکیک کاملا پخته شد، آنرا از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم، سپس به همین ترتیب ادامه می دهیم.

مرحله نهم

توجه داشته باشید پس از درست شدن پنکیک ها آنها را روی هم قرار ندهید تا پف آنها نخوابد. در نهایت پنکیک های خنک شده را درون ظرف مورد نظرمان گذاشته و به سلیقه خود با اسلایس های میوه و عسل تزیین می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : شنبه 1 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.