طرز تهیه املت مرغ

املت مرغ و گوجه املت مرغ و سیب زمینی املت مرغ با پنیر پیتزا

املت مرغ یکی از انواع صبحانه های خوشمزه و ساده است که به عنوان یک غذای ایتالیایی شناخته شده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه املت مرغ در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۲ عدد متوسط
سینه مرغ۲۰۰ گرم
فلفل دلمه ای۱ عدد
پیاز۱ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
کنسرو نخود فرنگی½ پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
پنیر پیتزا۱ پیمانه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و پودر آویشنبه مقدار کافی

طرز تهیه املت مرغ

مرحله اول

برای تهیه املت مرغ خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را به همراه مقداری زردچوبه و پیاز درون یک قابلمه مناسب ریخته، سپس به اندازه ای که روی سینه مرغ را بگیرد به قابلمه آب اضافه می کنیم و آنرا روی حرارت متوسط می گذاریم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم سینه مرغ به مدت ۱ ساعت درون آب بجوشد تا کاملا آبپز شود. در ادامه سیب زمینی را به همراه فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی به خوبی می شوییم، سپس پوست سیب زمینی را جدا کرده و به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله سوم

حالا یک تابه مناسب برداشته و درون آن مقداری روغن مایع می ریزیم تا گرم شود، سپس سیب زمینی را به تابه افزوده و تفت می دهیم تا سرخ شود. زمانی که سیب زمینی کاملا سرخ شد، آنرا از تابه خارج کرده و پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه پیاز را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. حالا فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم.

مرحله پنجم

پس از اتمام پخت سینه مرغ، قابلمه را از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم، سپس سینه مرغ را به صورت مکعبی خرد کرده و به تابه می افزاییم. حالا فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود.

مرحله ششم

در این مرحله نخود فرنگی را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، پودر آویشن و زردچوبه به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا عطر ادویه ها آزاد شود. در ادامه تخم مرغ ها را درون یک ظرف مناسب شکسته و هم می زنیم تا از حالت لختگی خارج شوند.

مرحله هفتم

حالا مواد درون تابه را در مرکز جمع کرده، سپس تخم مرغ را به تابه اضافه می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا به مدت ۱۰ دقیقه تخم مرغ به خوبی پخته شود. پس از گذشت این زمان املت را از تابه خارج کرده و درون سینی فر می گذاریم.

مرحله هشتم

در ادامه روی املت را به خوبی با پنیر پیتزا پوشانده و در طبقه میانی فر به مدت ۱۰ دقیقه قرار می دهیم. هنگامی که روی پنیر پیتزا برشته و طلایی رنگ شد، سینی را از فر خارج کرده و کنار می گذاریم، سپس املت مرغ را درون ظرف سرومان می کشیم.

مرحله نهم

در این مرحله اطراف املت مرغ را به همراه نان و مخلفات دلخواه سرو می کنیم. توجه داشته باشید که می توانیم این املت را بدون استفاده از پنیر پیتزا هم درست کنیم که در این صورت نیازی به استفاده از فر نیست.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : جمعه 7 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.