طرز تهیه شربت گل پنیرک

طرز تهیه شربت رنگین کمان با گل پنیرک طرز تهیه شربت کهکشانی با گل پنیرک طرز تهیه شربت گل پنیرک با ابلیمو فیلم شربت گل پنیرک خواص شربت گل پنیرک طرز تهیه شربت بنفش رنگ ماندگاری شربت گل پنیرک

شربت گل پنیرک یکی از انواع نوشیدنی های خوشمزه و لاکچری است که می توان آنرا با رنگ های مختلفی درست کرد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شربت گل پنیرک در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۵ نفر
گل پنیرک۴ قاشق غذاخوری
تخم شربتی یا خاکشیر۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق مرباخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق چایخوری
عسلبه مقدار کافی
گلاب یا عرق هلبه مقدار کافی

طرز تهیه شربت گل پنیرک

مرحله اول

برای تهیه شربت گل پنیرک خوشمزه در ابتدا ۱۵ دقیقه قبل از شروع کار، گل پنیرک را به همراه آب سرد و چند تکه یخ درون یک کاسه مناسب می ریزیم و کنار می گذاریم، سپس اجازه می دهیم درون آب خیس بخورد تا رنگ آن باز شود.

مرحله دوم

یخ باعث می شود رنگ گل پنیرک بهتر باز شود. توجه داشته باشید برای خیس کردن گل پنیرک فقط از آب سرد استفاده کنید به دلیل آنکه خیس کردن گل پنیرک درون آب گرم سبب از بین رفتن سریع رنگ آن می شود.

مرحله سوم

حالا ۱ لیوان گلاب را همراه ۵ قاشق غذاخوری عسل درون یک کاسه مخلوط می کنیم، سپس تخم شربتی را به همراه نصف فنجان آب ولرم درون یک کاسه مناسب ریخته و مخلوط می کنیم تا تخم شربتی لعاب بیندازد.

مرحله چهارم

در این مرحله تخم شربتی را به کاسه حاوی گلاب افزوده و درون یخچال قرار می دهیم تا به خوبی خنک شود. پس از اینکه شربت به خوبی خنک شد، آنرا درون ۵ لیوان ریخته و برای داشتن رنگ های مختلف شربت، این گونه عمل می کنیم.

مرحله پنجم

برای داشتن شربت با رنگ آبی تیره ۶ قاشق غذاخوری عصاره گل پنیرک را به لیوان شربت افزوده و مخلوط می می کنیم. برای داشتن شربت با رنگ آبی روشن ۲ قاشق غذاخوری عصاره گل پنیرک را به لیوان می افزاییم و مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

برای داشتن شربت با رنگ سبز ۲ قاشق غذاخوری عصاره گل پنیرک به همراه زعفران به لیوان افزوده و مخلوط می کنیم. برای داشتن شربت با رنگ بنفش ۴ قاشق عصاره گل پنیرک را همراه با ۱ قطره آب لیمو ترش تازه به لیوان افزوده و مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

برای داشتن رنگ صورتی ۳ قاشق غذاخوری عصاره گل پنیرک را همراه با ۳ قطره آب لیمو ترش تازه مخلوط می کنیم. در نهایت باقیمانده حجم لیوان ها را با آب سرد پر کرده و پس از مخلوط کردن سرو می کنیم. نوش جان

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش نوشیدنی
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 6 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.