طرز تهیه شربت ریحان

فیلم شربت ریحان فواید شربت ریحان خواص شربت ریحان بنفش شربت ریحان و نعنا شربت ریحان نی نی سایت طرز تهیه شربت بنفش رنگ شربت ریحان در طب سنتی قیمت شربت ریحان

شربت ریحان یکی از انواع نوشیدنی های خوشمزه و ساده ایرانی است که برای رفع عطش بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شربت ریحان در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ریحان سبز و بنفش۲۵۰ گرم
آب۱ لیتر
شکر۱ لیوان
گلاب۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۴ قاشق غذاخوری
هل (قابل حذف)۳ عدد

طرز تهیه شربت ریحان

مرحله اول

برای تهیه شربت ریحان خوشمزه در ابتدای کار برگ ریحان های سبز و بنفش را جدا کرده و به خوبی می شوییم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. حالا  آب را درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت زیاد می گذاریم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم قابلمه روی حرارت بماند تا آب به نقطه جوش برسد، سپس آب جوش را به کاسه اضافه می کنیم و در صورت تمایل هل را می افزاییم. در ادامه درب کاسه را می بندیم و اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه استراحت کند.

مرحله سوم

پس از گذشت این مدت، زمانی که رنگ ریحان درون آب پخش شد، آب لیمو ترش تازه را به کاسه افزوده و به خوبی مخلوط می کنیم. پس از اضافه کردن آب لیمو ترش رنگ شربت تغییر کرده و به رنگ صورتی کمرنگ در می آید.

مرحله چهارم

در این مرحله محتوی درون کاسه را از صافی رد می کنیم تا برگ های ریحان جدا شوند، سپس شکر را به کاسه اضافه می کنیم. حالا شربت را با همزن دستی به خوبی مخلوط می کنیم تا ذرات شکر کاملا حل شوند.

مرحله پنجم

زمانی که ذرات شکر حل شد، چند قالب یخ به همراه گلاب به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم شربت کاملا خنک شود. در ادامه لیوان های سرومان را انتخاب کرده و شربت را درون آنها می ریزیم.

مرحله ششم

حالا شربت را به دلخواه با اسلایس لیمو ترش تازه و چند برگ ریحان تزیین می کنیم و به همراه شیرینی سرو می کنیم. توجه داشته باشید که این شربت خوشمزه به مدت ۱ هفته درون یخچال ماندگاری دارد. گوارای وجود.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش نوشیدنی
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 28 دی 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.