طرز تهیه علی نازیک

طرز تهیه علی نازیک سالاد علی نازیک غذای ترکی با بادمجان و ماست غذای ترکیه ای الی نازیک

علی نازیک یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محبوب کشور ترکیه است که با روش های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه علی نازیک در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۳ عدد متوسط
گوجه فرنگی۳ عدد متوسط
فلفل دلمه ای۱ عدد
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
سیر۲ حبه درشت
ماست۶۰۰ گرم
نعنا خشک، پودر آویشن و نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه علی نازیک

مرحله اول

برای تهیه علی نازیک خوشمزه در ابتدای کار بادمجان ها را به همراه گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای به خوبی شسته و اجازه می دهیم کاملا خشک شوند، سپس روی حرارت ذغال یا گاز به روش کبابی می پزیم تا مغز پخت شوند.

مرحله دوم

زمانی که سبزیجات کاملا پخته و نرم شدند، آنها را از روی حرارت برداشته و درون یک ظرف مناسب می گذاریم، سپس روی ظرف را نایلون پلاستیکی می پوشانیم تا سبزیجات به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کنند و پوست آنها به راحتی جدا شود.

مرحله سوم

پس از گذشت این زمان پوست بادمجان ها را جدا کرده و به صورت ریز ساطوری می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. حالا سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و به همراه مقداری نمک، نعنا خشک، آویشن و ماست به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

در ادامه مواد درون کاسه را به خوبی با یکدیگر مخلوط می کنیم تا کاملا ترکیب و یکدست شوند. حالا به سراغ درست کردن خوراک روی بورانی می رویم، برای این منظور پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و درون یک تابه مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا درون تابه مقداری روغن مایع ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. پس از اینکه پیاز طلایی رنگ و سرخ شد، گوشت چرخ کرده را به تابه افزوده و تفت می دهیم.

مرحله ششم

در ادامه مقداری زردچوبه به همراه نمک و فلفل سیاه به تابه افزوده و به خوبی تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها گرفته شود. حالا پوست گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای را جدا کرده و به صورت ریز همانند بادمجان ساطوری می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای کبابی را به تابه افزوده و به تفت دادن ادامه می دهیم، سپس روی حرارت ملایم اجازه می دهیم  مواد به خوبی مغز پخت شده و روغن بیندازند. پس از اینکه خوراک جا افتاد، تابه را از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم.

مرحله هشتم

در نهایت بورانی بادمجان را درون یک ظرف نسبتا گود می ریزیم و در مرکز آن مقداری از خوراک علی نازیک می ریزیم و با کمی جعفری خرد شده تزیین می کنیم، سپس به دلخواه به همراه نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 6 بهمن 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.