طرز تهیه خوراک کوفته و سبزیجات

طرز تهیه خوراک کوفته و سبزیجات , دستور پخت خوراک کوفته و سبزیجات

خوراک کوفته و سبزیجات یکی از انواع غذاهای خوشمزه و آسان است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک کوفته و سبزیجات در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
سیر۱ حبه
آرد سوخاری۱ لیوان
پیاز۱ عدد
سیب زمینی۳ عدد متوسط
بادمجان۳ عدد
فلفل سبز تند۳ عدد
فلفل چیلی۲ عدد
نمک۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه و پودر فلفل قرمزبه مقدار کافی
ادویه کاری و پولبیبربه مقدار کافی
مواد لازم برای سس
گوجه فرنگی۲ عدد
سیر۱ حبه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق مرباخوری
رب فلفل۱ قاشق مرباخوری
آب۲ لیوان
نمک½ قاشق چایخوری
پنیر پیتزابه مقدار کافی

طرز تهیه خوراک کوفته و سبزیجات

مرحله اول

برای تهیه خوراک کوفته و سبزیجات خوشمزه در ابتدای کار سیر و پیاز را به صورت ریز رنده کرده و از صافی رد می کنیم تا آب اضافی شان گرفته شود، سپس به همراه گوشت چرخ کرده درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا تخم مرغ را به همراه آرد سوخاری و مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده، سپس به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و چسبندگی لازم را پیدا کند. در ادامه روی کاسه را با سلفون پوشانده و درون یخچال می گذاریم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم مواد گوشتی به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کند تا مزه ها ترکیب شوند. در ادامه پوست سیب زمینی را به صورت کامل و پوست بادمجان را به صورت راه راه جدا کرده و هردو را به صورت مکعبی خرد می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه بادمجان ها را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون محلول آب و نمک قرار می دهیم تا تلخی آنها گرفته شود، سپس درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم خشک شوند. حالا فلفل چیلی و سبز را به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله پنجم

حالا سیب زمینی را به همراه بادمجان و فلفل ها به صورت جداگانه درون مقداری روغن سرخ می کنیم، سپس روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود. در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه روشن می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله از مواد گوشتی و اندازه یک گردو جدا کرده و به صورت قلقلی فرم می دهیم، سپس درون مقداری روغن تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند. حالا گوشت های سرخ شده را درون کاسه های سفالی قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در ادامه سبزیجات سرخ شده را نیز درون کاسه ریخته و به سراغ درست کردن سس می رویم، برای این منظور پوست گوجه فرنگی ها را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد کرده و درون یک تابه حاوی روغن می ریزیم.

مرحله هشتم

در ادامه گوجه فرنگی را تفت می دهیم تا کمی سرخ شود، سپس رب گوجه فرنگی را به همراه رب فلفل، سیر رنده شده و مقداری نمک به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا رب ها کاملا سرخ شوند.

مرحله نهم

حالا آب را به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم سس به مدت ۵ دقیقه به خوبی پخته شود. پس از گذشت این زمان سس را به صورت پخش روی خوراک سبزیجات ریخته و روی آنها را با مقداری پنیر پیتزا می پوشانیم.

مرحله دهم

در ادامه ظرف ها را درون فر گذاشته و اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته و پنیر پیتزا آب شود. پس از گذشت این زمان در صورت نیاز گریل را روشن کرده تا روی پنیر پیتزا طلایی و خوشرنگ شود. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : شنبه 28 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.