طرز تهیه لقمه کباب با بادمجان

طرز تهیه لقمه کباب با بادمجان , دستور پخت لقمه کباب با بادمجان

لقمه کباب با بادمجان یکی از انواع کباب های خوشمزه و پرطرفدار است که با مواد و دستور پخت های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لقمه کباب با بادمجان در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۱ نفر
گوشت چرخ کرده۱۵۰ گرم
بادمجان۱ عدد کوچک
جعفری۳۰ گرم
ریحان۵۰ گرم
گوجه فرنگی۳ عدد
پیاز۲ عدد
ماست۱٫۵ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۱ عدد
ارده۱ قاشق مرباخوری
نان پیتا یا لواش۱ عدد
آردبه مقدار کافی
پنیر پیتزابه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و پاپریکابه مقدار کافی
اورگانو یا آویشن و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه لقمه کباب با بادمجان

مرحله اول

برای تهیه لقمه کباب با بادمجان خوشمزه در ابتدای کار بادمجان را شسته و پوست آنرا جدا می کنیم، سپس به صورت ورقه ای خرد کرده و مقداری نمک روی آنها می پاشیم تا به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کنند.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان بادمجان ها را بین دو دستمال کاغذی فشار می دهیم تا تلخی شان گرفته شود، سپس بادمجان ها را درون یک تابه حاوی روغن سرخ کرده و کنار می گذاریم. در ادامه ۱ عدد پیاز را به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله سوم

حالا پیاز را از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش گرفته شود، سپس به همراه گوشت چرخ کرده درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه جعفری خرد شده را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد را به خوبی ورز می دهیم تا یکدست شوند، سپس به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا مزه ها ترکیب شوند. حالا به سراغ درست کردن سس می رویم، برای این منظور گوجه فرنگی ها را پوره می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه پیاز باقی مانده را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه مقداری روغن مایع درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت متوسط گذاشته و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه‌ ای شود.

مرحله ششم

حالا مقداری نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، اورگانو و زردچوبه به تابه اضافه کرده، سپس تفت می دهیم تا عطر ادویه ها آزاد شود. در ادامه پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوجه فرنگی سرخ شود.

مرحله هفتم

زمانی که سس کاملا سرخ شد، پنیر پیتزا را به تابه اضافه کرده و هم می زنیم تا پنیر پیتزا کاملا ذوب شود. حالا مواد گوشتی را از یخچال خارج کرده و یک تابه جداگانه روی حرارت ملایم گذاشته، سپس مقداری روغن به آن می افزاییم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس به اندازه یک نارنگی از مواد گوشتی جدا کرده و به صورت لوله فرم می دهیم. در ادامه لول کباب ها را درون تابه گذاشته و دو طرف شان را کاملا سرخ می کنیم تا بپزند.

مرحله نهم

در این مرحله ماست را به همراه آب لیمو ترش تازه، ارده و مقداری نمک و فلفل سیاه درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی هم می زنیم. حالا بادمجان ها را روی نان پیتا می چینیم و لوله کباب را روی آن قرار می دهیم.

مرحله دهم

در ادامه لوله کباب را با قاشق کمی فشار می دهیم تا بافت اش باز شود، سپس مقداری از سس گوجه فرنگی به صورت پخش روی آنها می ریزیم. حالا ریحان را به همراه سس ماست و ارده روی مواد کباب اضافه می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 11 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.