طرز تهیه پنکیک موزی

طرز تهیه پنکیک موزی

پنکیک موزی یکی از انواع پنکیک های خوشمزه و بین المللی است که برای وعده صبحانه بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنکیک موزی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای پنکیک موزی
شیر۱۵۰ گرم
آرد۱۵۰ گرم
موز۱ عدد
تخم مرغ۱ عدد
شکر۵۰ گرم
بیکینگ پودر۲۰ گرم
کره۵۰ گرم

طرز تهیه پنکیک موزی

مرحله اول

برای تهیه پنکیک موزی خوشمزه در ابتدا کار مواد یخچالی که شامل شیر، موز، کره و تخم مرغ می باشد را از ۳۰ دقیقه قبل از شروع کار از یخچال خارج کرده و در محیط آشپزخانه قرار می دهیم تا با دمای محیط سازگار شوند.

مرحله دوم

در این مرحله پوست موز را جدا کرده و درون یک کاسه مناسب می گذاریم و با پشت چنگال آنرا له می کنیم تا به خوبی پوره شود. در ادامه تخم مرغ را درون کاسه حاوی موز شکسته و هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از حالت لختگی خارج شود.

مرحله سوم

حالا کره و شکر را به کاسه افزوده و با همزن دستی هم می زنیم تا دانه های شکر به خوبی حل شوند. در ادامه شیر را به همراه بیکینگ پودر به کاسه افزوده و مخلوط می کنیم، سپس آرد را ۳ مرتبه از الک رد می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد را آرام آرام به کاسه حاوی مایه پنکیک افزوده و به خوبی مخلوط می کنیم تا آرد گلوله گلوله نشود. در ادامه یک تابه نچسب را با کمی کره چرب می کنیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به خوبی گرم شود.

مرحله پنجم

حالا یک ملاقه از مایه پنکیک درون تابه می ریزیم، سپس اجازه می دهیم یک طرف پنکیک کاملا سرخ شود. زمانی که روی پنکیک حباب های ریز ایجاد شد، آنرا با کفگیر بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر آن نیز سرخ شود.

مرحله ششم

تمام پنکیک ها را به همین ترتیب آماده کرده و کنار می گذاریم. توصیه می شود پس از پخت پنکیک ها آنها را روی هم قرار ندهید، زیرا باعث می شود که پف‌شان بخوابد، بلکه بهتر است آنها را به صورت جداگانه درون یک ظرف کنار هم بچینید.

مرحله هفتم

زمانی که پنکیک ها کاملا خنک شدند، آنها را درون یک ظرف مناسب روی هم قرار می دهیم. در نهایت روی پنکیک‌ها را با پودر قند و اسلایس های موز و توت فرنگی تزیین کرده، سپس به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : شنبه 8 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.