طرز تهیه شربت لیموناد

طرز تهیه شربت لیمو ترش با پوست طرز تهیه شربت لیموناد نعنایی طرز تهیه شربت لیمو ترش با شکر طرز تهیه لیموناد برای زمستان فیلم طرز تهیه شربت لیموناد طرز تهیه لیموناد با پوست لیمو طرز تهیه انواع لیموناد طرز تهیه لیموناد ترکیه

شربت لیموناد یکی از محبوب ترین شربت ها در سراسر جهان است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شربت لیموناد در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم شربت لیموناد
شکر۲ لیوان
آب۲ لیوان
لیمو ترش۱۰ عدد

طرز تهیه شربت لیموناد

مرحله اول

برای تهیه شربت لیموناد خوشمزه در ابتدای کار پوست دو تا از لیمو ترش ها را جدا می کنیم و فقط قسمت سبز رنگ آنرا رنده می کنیم. توجه داشته باشید که قسمت سفید رنگ پوست لیمو، باعث تلخ شدن شربت می شود.

مرحله دوم

رنده پوست لیمو را درون کیسه دمنوش یا یک تکه پارچه نازک قرار می دهیم تا درون شربت پخش نشود. در ادامه آب و شکر را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و کمی هم می زنیم تا شکر درون آب حل شود.

مرحله سوم

در این مرحله رنده پوست لیمو را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم شربت با حرارت ملایم گرم شود تا شکر به طور کامل حل شود. پس از اینکه شربت شروع به جوشیدن کرد، ۵ دقیقه زمان می گیریم.

مرحله چهارم

پس از گذشت ۵ دقیقه، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه شربت را درون توری یا پارچه تنظیف می ریزیم و صاف می کنیم، سپس آب لیمو ترش ها را به طور کامل می گیریم و صاف می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله شربت را کنار می گذاریم و اجازه می دهیم به طور کامل خنک شود. پس از اینکه شربت هم دمای محیط شد، آنرا درون یک ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

مرحله ششم

برای سرو این شربت دو قاشق از آنرا درون لیوان می ریزیم، سپس در صورت تمایل چند برگ نعنای تازه و چند قالب یخ به آن اضافه می کنیم. در نهایت باقیمانده حجم لیوان را با آب گازدار پر کرده و پس از هم زدن سرو می کنیم.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش نوشیدنی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 9 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.