طرز تهیه شربت نعنا

فیلم طرز تهیه شربت نعنا علت تلخ شدن شربت نعنا طرز تهیه شربت نعنا و گلاب طرز تهیه شربت نعنا و لیمو طرز تهیه شربت نعنا با ساقه طرز تهیه شربت نعنا بدون رنگ خوراکی طرز تهیه شربت نعنا نی نی سایت طرز تهیه شربت نعنا و عسل

شربت نعنا یکی از انواع نوشیدنی های خوشمزه و ساده است که برای رفع عطش در روزهای گرم تابستان بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شربت نعنا در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
نعنا تازه۵۰۰ گرم
شکر۱ کیلوگرم
آب۱ لیتر
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
گلاب½ لیوان
آب لیمو ترش½ لیوان

طرز تهیه شربت نعنا

مرحله اول

برای تهیه شربت نعنا خوشمزه در ابتدای کار برگ های نعنا را از ساقه جدا کرده و درون آب سرد به مدت ۵ دقیقه خیس می کنیم تا گل و لای آنها ته نشین شود. در ادامه برگ های نعنا را چندین مرتبه با آب سرد می شوییم و درون آبکش می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله آب را درون یک قابلمه مناسب ریخته و شکر را به آن می افزاییم، سپس روی حرارت متوسط قرار می دهیم و هم می زنیم تا ذرات شکر کاملا حل شوند. حالا برگ های نعنا را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم آب بجوشد.

مرحله سوم

هنگامی که آب درون قابلمه جوشید و کمی غلیظ شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم تا خنک شود. پس از اینکه شربت خنک شد، زعفران دم کرده را به همراه گلاب و آب لیمو ترش تازه به آن می افزاییم.

مرحله چهارم

در ادامه شربت را به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شود. توجه داشته باشید که از ساقه نعنا به هیچ عنوان استفاده نکنید و همچنین آب لیمو ترش را در آخرین مرحله بیفزایید، زیرا این دو کار موجب تلخ شدن طعم شربت می شود.

مرحله پنجم

در ادامه شربت را از صافی رد می کنیم تا ناخالصی آن گرفته شود، سپس اجازه می دهیم شربت در دمای محیط خنک شود. حالا شربت را درون یک ظرف شیشه ای ریخته و درون یخچال به مدت طولانی نگهداری می کنیم.

مرحله ششم

علاوه بر زعفران برای رنگ دادن به شربت، می توانید از رنگ خوراکی سبز نیز استفاده کنید. برای سرو این شربت، یک پنجم لیوان را شهد شربت می ریزیم و به اندازه ای که لیوان پر شود به آن آب خنک می افزاییم.

مرحله هفتم

در این مرحله چند قالب یخ به لیوان اضافه کرده و آنرا با برگ نعنا و اسلایس لیمو ترش تازه تزیین می کنیم. در نهایت شربت را کمی مخلوط کرده و به همراه کیک و شیرینی مورد نظرمان سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش نوشیدنی
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 5 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.