طرز تهیه سیب زمینی متری

طرز تهیه سیب زمینی متری بدون نشاسته طرز تهیه سیب زمینی متری با ارد طرز تهیه سیب زمینی متری با ارد سفید طرز تهیه سیب زمینی با نشاسته طرز تهیه سیب زمینی نواری سیب زمینی متری بدون نشاسته ذرت طرز تهیه سیب زمینی متری با شیر طرز تهیه سیب زمینی پفکی ساده

سیب زمینی متری یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه و دوست داشتنی بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سیب زمینی متری در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۳ عدد
نشاسته۳ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
شیر⅓ پیمانه
فلفل سیاه½ قاشق چایخوری
روغن سرخ کردنیبه مقدار کافی

طرز تهیه سیب زمینی متری

مرحله اول

برای تهیه سیب زمینی متری خوشمزه در ابتدای کار سیب زمینی ها را می شوییم و به همراه ۲ لیوان آب و ۱ قاشق چایخوری نمک داخل یک قابلمه مناسب می ریریزیم، سپس روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

پس از اینکه سیب زمینی ها به طور کامل آبپز شدند، آنها را از قابلمه خارج کرده و پوست شان را جدا می کنیم. در ادامه سیب زمینی ها را درون یک کاسه بزرگ می ریزیم و با گوشتکوب به طور کامل پوره می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله نشاسته را به همراه شیر، ۱ قاشق چایخوری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده و مواد را با پشت چنگال ترکیب می کنیم تا بافتشان یکدست و نرم شود. در ادامه خمیر سیب زمینی را درون یک لایه پلاستیک می پیچیم.

مرحله چهارم

حالا خمیر را به مدت یک ساعت در فریزر قرار می دهیم تا استراحت کند و چسبندگی آن کمتر شود. پس از گذشت این زمان خمیر را از فریزر خارج می کنیم، سپس یک کاغذ روغنی روی سطح کار پهن می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را روی سطح کاغذ روغنی با وردنه به صورت یکدست پهن می کنیم، سپس با استفاده از یک چاقوی تیز آنرا به صورت باریک و بلند برش می زنیم. در ادامه یک تابه گود روی حرارت قرار داده و ۱ لیوان روغن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، خمیرها برش زده شده را درون روغن می اندازیم و هر دو سمت شان را به صورت یکدست سرخ می کنیم. در نهایت روغن اضافی سیب زمینی ها را با دستمال می گیریم و با سس دلخواه سرو می کنیم.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : شنبه 15 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.