طرز تهیه سیب زمینی برشته

طرز تهیه سیب زمینی برشته , دستور پخت سیب زمینی برشته در فر و توستر

سیب زمینی برشته یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه و پرطرفدار خاورمیانه است که به صورت های متنوعی سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سیب زمینی برشته در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم سیب زمینی برشته
سیب زمینی۱۰ عدد کوچک
آویشن و پودر پیازاز هر کداوم ۱ قاشق چایخوری
پودر سیر و تخم گشنیزاز هر کداوم ۱ قاشق چایخوری
فلفل‌ قرمز½ قاشق چایخوری
ریحان‌ خشک۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه سیب زمینی برشته

مرحله اول

برای تهیه سیب زمینی برشته خوشمزه در ابتدای کار سیب زمینی ها را به خوبی می شوییم و درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم، سپس به اندازه ای که روی آنها را بگیرد به قابلمه آب اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم سیب زمینی ها به مدت ۱ ساعت درون آب جوش بمانند تا کاملا پخته و مغز آنها نرم شود. پس از گذشت این زمان فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله سوم

حالا سیب زمینی های پخته شده را از قابلمه خارج می کنیم، سپس سینی فر را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم. در ادامه سیب زمینی ها را درون سینی گذاشته و با پشت چنگال کمی فشار می دهیم تا له شوند.

مرحله چهارم

در ادامه مقداری نمک روی سیب زمینی ها می ریزیم، سپس پودر آویشن را به همراه پودر پیاز، پودر سیر، پودر تخم گشنیز، فلفل قرمز و ریحان خشک درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مقداری از ترکیب ادویه ها به صورت پخش روی سیب زمینی ها می پاشیم، سپس مقدار زیادی روغن زیتون روی آنها رومال می کنیم و سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم تا سیب زمینی ها برشته شوند.

مرحله ششم

زمانی ک سیب زمینی ها برشته و طلایی شدند، سینی را از فر خارج کرده، سپس سیب زمینی ها را درون ظرف مورد نظرمان منتقل می کنیم. در نهایت سیب زمینی ها را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 1 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.