طرز تهیه پاستا سبزیجات

طرز تهیه پاستا سبزیجات , دستور پخت پاستا سبزیجات ایتالیایی

پاستا سبزیجات یکی از غذاهای خوشمزه و ساده و رژیمی است که خیلی راحت و سریع آماده و تهیه می‌شود و بسیار مقوی و خوش طعم است، پاستا سبزیجات به روش‌های مختلف و با مواد متنوعی درست می‌شود و برای پذیرایی هم مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا سبزیجات در ادامه با سایت آموزشی پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۵ نفر
ماکارونی فرمی۵۰۰ گرم هر نفر معادل ۱۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
قارچ۵۰۰ گرم
کره۵۰ گرم
خامه۲۰۰ گرم
شیرنصف لیوان
سیر۳ حبه
آب لیمو ترش۱ قاشق غذا خوری
آرد۱ قاشق غذا خوری
کلم بروکلی۲۰۰ گرم
پنیر پارمزان۱۵۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
آویشنبه مقدار لازم

دستور پخت پاستا سبزیجات

مرحله اول

ابتدا پیاز را نگینی و یا خلالی و ریز خرد کنید و بعد در یک تابه مقداری روغن یا کره بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود و سپس پیازها را در آن تفت دهید تا سبک و طلایی شود و بعد سیرها را که ریز خرد کرده‌اید در تابه بریزید.

مرحله دوم

سپس سیرها را تفت دهید تا عطر آن‌ها پخش شود و بعد قارچ‌ها را که از قبل تمیز شسته‌اید و خشک شده‌اند به شکل ورقه‌ای خرد کنید و به مواد داخل تابه اضافه کنید و تفت دهید، برای این که قارچ‌ها سیاه نشود کمی آب لیمو هم به آن‌ها اضافه کنید.

مرحله سوم

وقتی قارچ‌ها کمی سرخ شدند، بروکلی‌ها را که از یک ربع قبل در محلول آب و نمک قرار داده‌اید و بعد تمیز شسته‌اید و خشک شده‌اند، در اندازه‌های کوچک خرد کنید و در تابه بریزید و تفت دهید تا نرم شوند، در این زمان قارچ‌ها کمی آب می‌اندازند.

مرحله چهارم

سپس آرد را اضافه کنید و هم بزنید تا تفت داده شود و بوی خامی آن گرفته شود و بعد شیر را اضافه کنید و هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند و سپس خامه را بریزید و تا زمانی که شیر شروع به جوشیدن کند هم بزنید تا سس غلیظ شود.

مرحله پنجم

بعد جعفری‌ها را که از قبل شسته‌اید و خشک شده‌اند، ریز خرد کنید و روی مواد بریزید و با هم مخلوط کنید و سپس نمک و فلفل را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید و بعد با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان مقداری آویشن بریزید و کمی تفت دهید.

مرحله ششم

وقتی ادویه‌ها را کمی تفت دادید و عطر آن‌ها پخش شد، سپس پنیر را به مواد اضافه کنید، پنیر نباید زیاد روی حرارت بماند چون کامل حل می‌شود و حالت کشی خود را از دست می‌دهد، بعد از این‌که آن را کمی تفت دادید سس را از روی حرارت بردارید.

مرحله هفتم

در حالی که سس پاستا را آماده می‌کنید باید همزمان پاستا را نیز آماده کنید، چون اگر پاستا زودتر درست شود، تا زمان درست شدن سس، خمیر می‌شود و اگر سس زودتر درست شود، سرد می‌شود و یا اگر روی حرارت باشد پنیر کامل آب می‌شود.

مرحله هشتم

برای آماده کردن پاستا، در یک قابلمه مقداری آب بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا به جوش آید و سپس کمی نمک به آن اضافه کنید و بعد از این که آب شروع به جوشیدن کرد پاستاها را داخل آن بریزید و کمی هم بزنید تا به هم نچسبند.

مرحله نهم

بعد از ۴ تا ۵ دقیقه که پاستا پخت و نرم شد، آن را آبکشی کنید و کنار بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود، زمان دقیق پخت پاستا روی پاکت آن نوشته شده است، طبق آن عمل کنید، سپس پاستاها را در یک تابه کمی تفت دهید و بعد با سس مخلوط کنید.

مرحله دهم

وقتی همه مواد را کاملا با هم مخلوط کردید، پاستا سبزیجات را داخل یک ظرف مناسب بچینید و با چند برگ نعناع و ریحان تازه تزئین کنید و با توجه به ذائقه و دلخواه خودتان کمی سس گوجه فرنگی روی پاستا بریزید و روی آن هم کمی آویشن بریزید. در آخر پاستا سبزیجات را به عنوان یک غذای سالم و مقوی و لذیذ همراه با سالاد، ترشی و انواع دورچین سرو کنید.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 9 خرداد 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.