طرز تهیه پیتزا پپرونی

طرز تهیه پپرونی مرغ طرز تهیه پیتزا پپرونی با قارچ طرز تهیه پیتزا پپرونی با خمیر آماده طرز تهیه پیتزا پپرونی تند پیتزا پپرونی امریکایی طرز تهیه پیتزا پپرونی بدون فر فیلم طرز تهیه پیتزا پپرونی

پیتزا پپرونی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا پپرونی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد۲ و ½ لیوان
آب۱۲۵ میلی لیتر
کره۴۰ گرم
نمک¼ قاشق چایخوری
خمیر مایه فوری۱ بسته
شکر۲ قاشق غذاخوری
ماست۲ قاشق غذاخوری
مواد لازم سس پیتزا
پیاز۱ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
پودر ریحان خشک۱ قاشق غذاخوری
آویشن½ قاشق چایخوری
سیر له شده۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۴ قاشق غذاخوری
نمکبه مقدار کافی
مواد روی پیتزا
سوسیس پپرونی۴۰۰ گرم
پنیر موزارلا و چدار۲۰۰ گرم

طرز تهیه پیتزا پپرونی

مرحله اول

برای تهیه پیتزا پپرونی خوشمزه ابتدا یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم، سپس آب، شکر، خمیر مایه و آرد را درون ظرف می ریزیم و با دور تند همزن برقی هم می زنیم. در ادامه وقتی خمیر جمع شد، کره و ماست را اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا مواد را با هم مخلوط می کنیم تا خمیری نرم بدست آید. در ادامه خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم، سپس با دست خوب ورز می دهیم تا سطح خمیر صاف و یکدست شود. در ادامه خمیر را درون یک کاسه چرب شده قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله روی کاسه را با یک پارچه تمیز می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت در فضای محیط استراحت کند. در همین حین سس پیتزا را آماده می کنیم. برای این منظور پوست پیاز را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پوست سیر را جدا می کنیم، سپس آن را له می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی را می شوییم و به تکه های کوچک خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس درون تابه روغن زیتون را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله وقتی روغن زیتون گرم شد، سیر له شده را به همراه پیاز خرد شده درون تابه می ریزیم. پیاز و سیر را تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. در ادامه تکه های گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا گوجه سرخ شود.

مرحله ششم

حالا رب گوجه فرنگی را به سس اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا رب گوجه فرنگی کاملا سرخ شود. در ادامه آویشن، پودر ریحان خشک و نمک را به سس اضاقه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا عطر و طعم ادویه ها آزاد شود.

مرحله هفتم

در این مرحله خمیر را روی سطح کار می آوریم، سپس ورز می دهیم تا پف اضافی آن گرفته شود. در ادامه فر را روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه خمیر پیتزا را روی سینی پیتزا پهن می کنیم.

مرحله هشتم

حالا سس گوجه فرنگی را روی خمیر می ریزیم، سپس روی تمام خمیر پخش می کنیم. در ادامه پنیر پیتزا را روی خمیر به صورت پخش می ریزیم، سپس سوسیس پپرونی را به صورت ورقه ای نازک خرد کرده و روی پیتزا می چینیم. در ادامه پیتزا را درون طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله نهم

در نهایت اجازه می دهیم پیتزا به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر بماند تا بپزد. پس از اینکه پیتزا به طور کامل پخت، چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا پنیر روی پیتزا طلایی شود. در ادامه پیتزا را از فر خارج کرده و برش می زنیم، سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : جمعه 12 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.