طرز تهیه آش شلغم

طرز تهیه آش شلغم و اسفناج طرز تهیه آش شلغم با گوشت خواص آش شلغم آش شلغم مجلسی طرز تهیه آش شلغم رزا منتظمی طرز تهیه آش شلغم قزوینی طرز تهیه آش شلغم تبریزی طرز تهیه آش شلغم با گوشت چرخ کرده

آش شلغم از آش های بسیار خوشمزه و سالم ایرانی است که معمولا برای درمان سرماخوردگی استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش شلغم در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سبزی آش۵۰۰ گرم
شلغم۸ عدد
بلغور جو۱ پیمانه
برنج½ پیمانه
عدس½ پیمانه
سیر۱ بوته
نعناع خشک۲ قاشق غذاخوری
کشک۲ قاشق غذاخوری
قرقروت یا آبغورهبه مقدار کافی
زردچوبه، نمک، فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه آش شلغم

مرحله اول

برای تهیه آش شلغم خوشمزه ابتدای کار برنج، بلغور جو و عدس را به خوبی می شوییم و آبکشی می کنیم، سپس درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم مخلوط برنج به مدت ۲۰ دقیقه بپزد. در ادامه سبزی آش را (جعفری، تره، گشنیز، اسفناج) می شوییم، سپس آبکش می کنیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه سبزی آش را به صورت ریز ساطوری می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله شلغم را تمیز می شوییم، سپس قسمت بالا و پایین آنرا جدا می کنیم و به اندازه دلخواه خرد می کنیم. توجه داشته باشید وقتی شلغم زیاد پخته شود، کمی از حجم آن کاسته شده و آب میرود، بهتر است کمی درشت خرد کنید.

مرحله چهارم

پس از گذشت ۲۰ دقیقه وقتی مواد درون قابلمه نیم پز شد، سبزی آش را به همراه تکه های شلغم درون قابلمه می ریزیم، سپس اجازه می دهیم آش به مدت ۴۵ دقیقه بپزد و خوب جا بیفتد تا بلغور جو لعاب بدهد.

مرحله پنجم

در این مرحله سیر داغ را درست می کنیم. ابتدا پوست سیر را جدا می کنیم، سپس به اندازه دلخواه خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا سیر را درون تابه می ریزیم، سپس تفت می دهیم تا سیر تغییر رنگ دهد. در ادامه مقدار زیادی زردچوبه را به سیر اضافه می کنیم تا آش خوش رنگ تر بشود، سپس کمی فلفل سیاه را به همراه نعناع خشک اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید تفت دادن زیاد نعناع خشک باعث می شود بسوزد و تلخ شود. در ادامه مخلوط سیر داغ را درون آش می ریزیم، سپس هم می زنیم تا سیر داغ و نعناع داغ به خورد آش برود و با دیگر مواد یکدست شوند.

مرحله هشتم

برای طعم دادن به آش می توانیم از قره قوروت یا آبغوره استفاده کنیم. پس از اضافه کردن قره قوروت یا آبغوره اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه دیگر بجوشد. در پایان این آش خوشمزه را درون ظرف مورد نظر می ریزیم و با کشک تزئین می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : شنبه 13 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.