طرز تهیه ترشی فلفل سبز تند

طرز تهیه ترشی فلفل سبز تند فوری فیلم طرز تهیه ترشی فلفل تند طرز تهیه ترشی فلفل ترکیه ای طرز تهیه ترشی فلفل گیلانی طرز تهیه ترشی فلفل تند با روغن زیتون طرز تهیه ترشی فلفل همدانی شیرین طرز تهیه ترشی فلفل با گوجه طرز تهیه ترشی فلفل قرمز

ترشی فلفل سبز از ترشی های قدیمی ایرانی است که معمولا در کنار غذاهای سنتی مثل انواع کباب و آبگوشت سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی فلفل سبز تند در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم ترشی فلفل سبز تند
فلفل سبز۱ کیلو گرم
سرکه۱ و نیم کیلو گرم
سیر۸ حبه
نمک۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ترشی فلفل سبز تند

مرحله اول

برای تهیه ترشی فلفل سبز خوشمزه ابتدا بسته به سلیقه اگر بخواهیم ترشی فلفل تند نباشد، باید با نوک چاقو درون فلفل ها را شکاف کوچکی ایجاد کنیم. در ادامه آن ها را به مدت ۳ روز درون آب نمک قرار می دهیم.

مرحله دوم

توجه داشته باشید در طی این ۳ روز، هر روز یک بار صبح و یک بار عصر آب نمک را تعویض کنید، سپس مجددا درون آب نمک قرار دهید تا تندی فلفل ها به طور کامل گرفته می شود. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله فلفل ها را درون قابلمه می ریزیم، سپس تا جایی آب می ریزیم که روی فلفل ها را بگیرد. حالا قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب جوش بیاید. پس از اینکه آب جوش آمد، فلفل ها را درون آبکش می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم آب اضافی فلفل ها به طور کامل خارج شود. در ادامه یک پارچه تمیز پهن می کنیم و فلفل ها را روی آن قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم به مدت ۲۴ ساعت در هوای آزاد بمانند تا کاملا خشک شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله پوست سیر را جدا می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس سیر را به همراه فلفل ها درون قابلمه می ریزیم، در ادامه سرکه را روی سیر و فلفل ها می ریزیم، سپس روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه می دهیم، فلفل و سیر به مدت ۱۵ دقیقه درون سرکه بجوشد، پس از گذشت این زمان از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم به دمای محیط  برسد. سپس در ظرف مورد نظرمان می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در صورتی که بخواهیم ترشی فلفل تند باشد، کافیست فلفل ها را همراه با سیر درون قابلمه بریزیم، سپس سرکه را به آن اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم. حالا اجازه می دهیم سرکه به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد تا فلفل ها نرم شود.

مرحله هشتم

در نهایت فلفل را به همراه سیر درون شیشه می ریزیم و به اندازه ای سرکه جوشیده شده اضافه می کنیم که روی آنها را بگیرد، سپس درب ظرف را محکم می بندیم و درون یخچال قرار می دهیم. این ترشی پس از ۱ روز قابل استفاده است. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 15 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.