طرز تهیه سالاد انار

سالاد انار و لبو و کلم قرمز طرز تهیه سالاد انار و کلم قرمز سالاد انار و کلم قرمز رژیمی طرز تهیه سالاد انار و کلم بروکلی سالاد انار مجلسی سالاد انار و کاهو طرز تهیه سالاد انار و خیار طرز تهیه سالاد انار و لبو

سالاد انار یکی از انواع سالادهای خوشرنگ و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود. این سالاد را با کلم های مختلفی مثل بروکلی، گل کلم و کلم های سفید و بنفش می توانیم درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد انار در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کلم۲ پیمانه
گل کلم۲ پیمانه
هویج۱ پیمانه
انار۱ پیمانه
گردو½ پیمانه
مواد لازم سس سالاد
سس مایونز۴ تا ۵ قاشق غذاخوری
آبلیمو یا سرکه بالزامیک۲ قاشق غذاخوری
گلپر۱ قاشق چایخوری
نمک۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه سالاد انار

مرحله اول

برای تهیه سالاد انار خوشمزه ابتدا کلم را خرد می کنیم، سپس می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه گل کلم را به اندازه بند انگشت خرد کرده و به خوبی می شوییم.

مرحله دوم

حالا گل کلم را درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی آن به طور کامل خارج شود. حالا انار را می شوییم، سپس به ۲ قسمت تقسیم می کنیم. در ادامه با قاشق پشت انار می کوبیم تا دانه های آن خارج شود.

مرحله سوم

در این مرحله هویج را می شوییم، سپس پوست آن را با پوست کن جدا می کنیم و با دندانه های درشت رنده، رنده می کنیم. در ادامه پوست گردو را جدا می کنیم، سپس با کمک چاقو آن را خرد می کنیم.

مرحله چهارم

حالا کاسه سرو را انتخاب می کنیم، سپس گل کلم، کلم قرمز، هویج، انار و مغز گردو را درون کاسه می ریزیم، سپس مواد را با هم خوب زیر و رو می کنیم تا یکدست شوند. در این حین سس سالاد را آماده می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله درون یک کاسه مناسب سس مایونز را اضافه می کنیم، سپس آبلیمو و سرکه بالزامیک را درون کاسه حاوی سس می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم. حالا گلپر را به همراه نمک درون سس می ریزیم.

مرحله ششم

توجه داشته باشید اگر از سرکه بالزامیک استفاده کردید نمک را حدف کنید. در ادامه سس را به خوبی مخلوط می کنیم و روی سالاد اضافه می کنیم، سپس سالاد را خوب مخلوط می کنیم تا سس به خورد سالاد برود. نوش جان.

نکات طرز تهیه سالاد انار

سالاد انار رژیمی

اگر تمایل دارید این سالاد خوشمزه و مفید را به صورت رژیمی تر درست کنید می توانید سس مایونز را از مواد لازم حذف کنید. به جای سس مایونز می توانید از ماست یونانی و یا دیگر ماست های کم چرب استفاده کنید.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 9 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.