طرز تهیه ترشی لبو و انار

فیلم طرز تهیه ترشی لبو و انار طرز تهیه ترشی لبو و انار نی نی سایت طرز تهیه ترشی انار و لبو کلم قرمز طرز تهیه ترشی لبو قرمز طرز تهیه ترشی لبو و انار و سیب

ترشی لبو و انار از ترشی های بسیار قدیمی و خوشرنگ ایرانی محسوب می شود که معمولا برای دورچین غذا استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی لبو و انار در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم ترشی لبو و انار
لبو۱ کیلو گرم
انار۲ عدد
آب لبو۱ پیمانه
سرکه سفید یا قرمز۱ پیمانه
شکر۳ تا ۴ قاشق
گلپربه مقدار کافی
سیاهدانهبه مقدار کافی

طرز تهیه ترشی لبو و انار

مرحله اول

برای تهیه ترشی انار و لبوی خوشمزه ابتدای کار لبو ها را با پوست به خوبی می شوییم و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه را تا نیمه آب پر کرده و روی حرارت قرار می دهیم تا لبوها به طور کامل بپزند.

مرحله دوم

در این مرحله پس از گذشت حدود ۲ ساعت لبو ها را تست می کنیم و در صورتی که به طور کامل پخته بودند، از قابلمه خارج می کنیم، سپس بلافاصله درون یک کاسه حاوی آب و یخ می ریزیم تا پوست لبوها به راحتی جدا شود.

مرحله سوم

حالا آب لبو را صاف کرده و به همراه سرکه و شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس مواد را مخلوط می کنیم تا شکر حل شود. در ادامه پوست لبو را جدا می کنیم و به اندازه دلخواه خرد می کنیم یا با رنده درست رنده می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله انار را از وسط برش می زنیم، سپس با قاشق پشت انارها می کوبیم تا دانه های انار خارج شود. در ادامه انار دون شده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مقداری نمک به آن اضافه می کنیم،سپس کنار می گذاریم تا ۲ ساعت استراحت کند.

مرحله پنجم

پس از گذشت ۲ ساعت که انار ها آب انداختند یک ظرف شیشه ای مناسب و درب دار انتخاب می کنیم، سپس با دستمال درون شیشه را خشک می کنیم. در ادامه مقداری از دانه های انار درون ظرف می ریزیم، سپس مقداری از تکه های لبو را اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله لبو و دانه های انار را به همین ترتیب درون ظرف می ریزیم تا مواد تمام شوند. در ادامه به اندازه ای از ترکیب سرکه و آب لبو اضافه می کنیم که روی مواد را بگیرد، سپس مقداری گلپر و سیاه دانه روی مواد می ریزیم.

مرحله هفتم

در نهایت درب ظرف شیشه ای را محکم می بندیم و به مدت یک شبانه روز درون یخچال قرار می دهیم تا ترشی جا بیفتد. پس از گذشت ۲۴ ساعت ترشی آماده است و می توانیم آنرا در کنار غذاهای سنتی سرو کنیم. نوش جان

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 2 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.