طرز تهیه شامی مرغ

طرز تهیه شامی مرغ با سیب زمینی طرز تهیه شامی مرغ مرحله به مرحله طرز تهیه شامی لپه با مرغ طرز تهیه شامی مرغ دونفره طرز تهیه شامی مرغ نی نی سایت طرز تهیه شامی مرغ با پنیر پیتزا طرز تهیه شامی مرغ بدون آرد سوخاری طرز تهیه شامی مرغ بدون سیب زمینی

شامی مرغ یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با رسپی ها و مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شامی مرغ در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی متوسط۲ عدد
پیاز متوسط۱ عدد
ران یا سینه مرغ۲۰۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
سیر۵ حبه
گردوبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و آویشنبه مقدار کافی

طرز تهیه شامی مرغ

مرحله اول

برای تهیه شامی مرغ خوشمزه ابتدا درون یک قابلمه مناسب سینه یا ران مرغ را قرار می دهیم، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آویشن به گوشت مرغ اضافه می کنیم و تا اندازه ای که روی مرغ را بگیرد آب اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم گوشت مرغ به مدت ۴۵ دقیقه درون آب جوش بماند تا آب پز شود. پس از گذشت این زمان مرغ را درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شده و به طور کامل خنک شود.

مرحله سوم

در این مرحله پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، درون یک کاسه مناسب رنده می کنیم. در ادامه آب سیب زمینی را می گیریم و درون یک کاسه جداگانه می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم نشاسته سیب زمینی ته نشین شود. در ادامه گوشت مرغ را به صورت ریز رنده می کنیم و کنار می گذاریم، سپس پوست گردو را جدا می کنیم و مغز آن را با کمک چاقو به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله زمانی که نشاسته سیب زمینی ته نشین شد، آب اضافی آن را دور می ریزیم، سپس نشاسته را به سیب زمینی رنده شده اضافه می کنیم. در ادامه مرغ رنده شده را به همراه گردوی خرد شده به سیب زمینی رنده شده اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا پوست سیر و پیاز را جدا می کنیم و هر دو را به صورت ریز رنده می کنیم و به سیب زمینی رنده شده اضافه می کنیم. در ادامه تخم مرغ را به همراه نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آویشن به مخلوط سیب زمینی رنده شده اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مایه شامی را به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم رو به بالا قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن کاملا داغ شود.

مرحله هشتم

حالا مقداری از مایه شامی بر می داریم و به شکل دلخواه در دست فرم می دهیم، سپس به آرامی درون تابه قرار می دهیم و سرخ می کنیم. در ادامه زمانی که یک طرف مرغ کاملا سرخ شد، آنرا بر می گردانیم تا طرف دیگر نیز سرخ شود.

مرحله نهم

در نهایت شامی ها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم و اجازه می دهیم روغن اضافی شان کاملا گرفته شود. در ادامه شامی را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه نان تازه و سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 6 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.