طرز تهیه کیک نسکافه

طرز تهیه کیک نسکافه با کرم نسکافه ای طرز تهیه کیک نسکافه بی بی طرز تهیه کیک نسکافه ای با خامه طرز تهیه کیک نسکافه و گردو فیلم طرز تهیه کیک نسکافه ای طرز تهیه کیک نسکافه ای شکلاتی طرز تهیه کیک نسکافه ای برای 4 نفر طرز تهیه کیک نسکافه ای بدون فر

کیک نسکافه یکی از انواع کیک های خوشمزه و ساده کافه ای است که با رسپی ها و مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک نسکافه در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کیک نسکافه
آرد سه صفر۲ و نیم پیمانه
بکینگ پودر۲ و نیم قاشق چایخوری
تخم مرغ۵ عدد
وانیل¼ قاشق چایخوری
شکر۱ پیمانه
روغن مایع¾ پیمانه
قهوه فوری۲ قاشق غذاخوری
آب جوش۲ قاشق غذاخوری
شیر۱ پیمانه
گردو½ پیمانه

طرز تهیه کیک نسکافه

مرحله اول

برای تهیه کیک نسکافه خوشمزه به روش کافی شاپی ابتدا تمام مواد یخچالی را از ۳۰ دقیقه قبل از یخچال خارج می کنیمو در فضای آشپرخانه قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم مواد با دمای محیط کاملا هماهنگ شوند.

مرحله دوم

حالا درون یک کاسه کوچک قهوه فوری را به همراه آب جوش اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا قهوه فوری در آب حل شود. در ادامه اجازه می دهیم قهوه فوری کاملا خنک شود. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل به آن اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه مخلوط می کنیم تا رنگ مواد روشن و کش دار شود. در ادامه قهوه فوری را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مواد را در حد مخلوط شدن ترکیب می کنیم. در ادامه شیر به دمای محیط رسیده را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و ۱ دقیقه با همزن برقی مخلوط می کنیم، سپس روغن مایع را به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط تخم مرغ را مجددا به مدت ۱ دقیقه مخلوط می کنیم. در ادامه پوست گردو را جدا می کنیم، سپس مغز آن را با چاقو به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر درون کاسه می ریزیم.

مرحله ششم

حالا مخلوط آرد را هم می زنیم تا ترکیب و یکدست شود. در ادامه مخلوط آرد را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی ۳ مرحله مخلوط آرد را به همراه مغز گردوی خرد شده به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله ابتدا در ۲ قسمت اول اضافه کردن مخلوط آرد، با لیسک هم می زنیم و در قسمت آخر برای باز شدن گلوله های آرد به مدت ۲۰ ثانیه با دور کند همزن برقی هم می زنیم تا بافت مایه کیک کاملا یکدست شود.

مرحله هشتم

حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ در جه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کاملا گرم شود. در ادامه یک قالب مناسب میان تهی انتخاب می کنیم، سپس کف آن را با مقداری روغن جامد چرب می کنیم و آرد پاشی می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله قالب را بر می گردانیم تا آرد اضافی درون قالب خارج شود. در ادامه مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود.

مرحله دهم

حالا قالب کیک را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه درون فر بماند تا بپزد. در ادامه پس از گذشت این زمان کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم در صورت پخته بودن آن را از فر خارج می کنیم.

مرحله یازدهم

در نهایت اجازه می دهیم کیک در دمای محیط کاملا خنک شود، سپس آن را از قالب خارج می کنیم. در ادامه یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم، سپس کیک را درون آن قرار می دهیم و به دلخواه تزئین می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 8 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.