طرز تهیه ترشی انبه

طرز تهیه ترشی انبه بندری طرز تهیه ترشی انبه چابهاری طرز تهیه ترشی انبه زرد طرز تهیه ترشی انبه پاکستانی احمد طرز تهیه ترشی انبه خوزستانی طرز تهیه ترشی انبه با هویج طرز تهیه ترشی انبه سبز با سرکه طرز تهیه ترشی انبه پاکستانی با روغن زیتون

ترشی ابنه یکی از انواع ترشی های خوشمزه و پرطرفدار خاورمیانه است که در شهرهای جنوبی کشورمان از محبوبیت بالایی برخوردار است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی انبه در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم ترشی انبه
انبه کال۱ کیلو گرم
سیر۱ بوته
فلفل سبز یا قرمز تند۵ عدد
رب گوجه فرنگی۳ قاشق غذاخوری
سرکه۱ کیلو گرم
آبلیمو۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
شکربه مقدار کافی
سیاهدانهبه مقدار کافی
تخم گشنیز و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه ترشی انبه

مرحله اول

برای تهیه ترشی انبه تند و خوشمزه ابتدای کار انبه را می شوییم، سپس از وسط برش می زنیم و هسته وسط آن را خارج می کنیم. در ادامه انبه را بدون این که پوست آن را جدا کنیم به صورت نواری خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا برش های انبه را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و نمک را به همراه زردچوبه و فلفل سیاه به انبه اضافه می کنیم، سپس خوب مخلوط می کنیم و به مدت ۲۴ ساعت در فضای آشپز خانه قرار می دهیم تا استراحت کند.

مرحله سوم

در این مرحله پس از گذشت ۲۴ ساعت یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس تخم گشنیز را به همراه فلفل سیاه و سیاه دانه درون قابلمه می ریزیم و به مدت ۱۰ دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آن ها گرفته شود.

مرحله چهارم

حالا پوست سیر را جدا می کنیم، سپس می شوییم. در ادامه فلفل تند را می شوییم، سپس به اندازه یک بند انگشت خرد می کنیم. در ادامه سیر را به همراه فلفل تند درون قابلمه می ریزیم و کمی تفت می هیم.

مرحله پنجم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به مخلوط سیر و فلفل اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود. در ادامه سرکه را درون قابلمه می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

حالا آبلیمو و انبه را به مخلوط سس ترشی اضافه می کنیم، سپس خوب مخلوط می کنیم و شکر را به آن اضافه می کنیم و مجددا مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم جوش بیاید. در ادامه زمانی که جوش آمد کف روی سس را می گیریم.

مرحله هفتم

در نهایت ترشی انبه را از روی حرارت بر می داریم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه ترشی را درون یک ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم، سپس درون یخچال قرار می دهیم. این ترشی پس از  ۳ روز ترشی آماده است. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : شنبه 18 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.