طرز تهیه حلوا مقراضی

حلوا مقراضی لاری , طرز تهیه حلوا مقراضی , دستور پخت حلوا مقراضی دارابی

حلوا مقراضی یکی از انواع حلواهای ساده و سنتی ایرانی است که در شهرهای استان فارس بسیار محبوب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا مقراضی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم حلوا مقراضی
زعفران پودر شده۱ قاشق چایخوری
گلاب۱ فنجان
نشاسته۱ لیوان
شکر۳ لیوان
آب سرد۸ لیوان
روغن مایع½ فنجان
خلال بادامبه مقدار کافی

طرز تهیه حلوا مقراضی

مرحله اول

برای تهیه حلوا مقراضی خوشمزه ابتدای کار درون یک کاسه مناسب نشاسته را به همراه ۱ لیوان آب سرد اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا نشاسته درون آب سرد حل شود، سپس از صافی رد می کنیم تا یکدست شود.

مرحله دوم

در این مرحله نشاسته صاف شده را به همراه آب سرد باقی مانده و شکر درون یک قابلمه ترجیحا مسی می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا ذرات شکر درون نشاسته حل شود.

مرحله سوم

حالا روغن مایع را به آرامی طی چند مرحله درون نشاسته می ریزیم و مخلوط می کنیم، سپس نشاسته را به مدت ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه به صورت مداوم روی حرارت ملایم هم می زنیم. پس از گذشت ۱ ساعت گلاب را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله زعفران دم کرده را به همراه خلال پسته درون نشاسته می ریزیم، سپس خوب مخلوط می کنیم تا رنگ زعفران درون نشاسته باز شود. در ادامه اجازه می دهیم مخلوط نشاسته به مدت ۳۰ دقیقه دیگر روی حرارت ملایم بماند.

مرحله پنجم

حالا نشاسته را مدام هم می زنیم تا به غلظت مطلوب برسد. زمانی که حلوا به غلظت مورد نظرمان رسید، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم، سپس با مقداری روغن چرب می کنیم.

مرحله ششم

در نهایت مایه حلوا را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲ ساعت درون یخچال بماند تا خودش را بگیرد. پس از گذشت این زمان حلوا را از یخچال خارج می کنیم، سپس به اندازه دلخواه برش می زنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : جمعه 17 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.