طرز تهیه سوپ اسفناج

طرز تهیه سوپ اسفناج و قارچ طرز تهیه سوپ اسفناج با رشته طرز تهیه سوپ اسفناج با ماست طرز تهیه سوپ اسفناج رستورانی سوپ اسفناج و سیب زمینی طرز تهیه سوپ اسفناج مجلسی طرز تهیه سوپ اسفناج با جو طرز تهیه سوپ اسفناج و مرغ

سوپ اسفناج از سوپ های کمتر شناخته شده بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ اسفناج در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
اسفناج۵۰۰ گرم
قارچ متوسط۱۰ تا ۱۵ عدد
پیاز متوسط۲ عدد
عصاره قلم۲ لیوان
کره۳۰ گرم
جو پرک۱ لیوان
آب۲ لیوان
شیر۱ لیوان
سیر۳ تا ۴ حبه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
خامهبه مقدار کافی

طرز تهیه سوپ اسفناج

مرحله اول

برای تهیه سوپ اسفناج خوشمزه ابتدای کار اسفناج را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه اسفناج را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت درشت خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت زیاد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم تابه گرم شود. در ادامه اسفناج را درون تابه اضافه می کنیم، سپس بلافاصله حرارت را کم می کنیم و اسفناج را به مدت ۵ دقیقه تفت می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله پس از گذشت ۵ دقیقه اسفناج را از روی حرارت بر می داریم، سپس تکه های یخ را روی اسفناج ها قرار می دهیم تا رنگ شان تغییر نکند. توجه داشته باشید برای جلوگیری از تغییر رنگ اسفناج، زمان پخت آن بیش از ۵ دقیقه نشود.

مرحله چهارم

حالا پس از گذشت ۱۰ دقیقه اسفناج ها را از قابلمه خارج می کنیم، سپس درون غذاساز می ریزیم و یا با گوشتکوب برقی اسفناج را پوره می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس به صورت درشت رنده می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس کره را به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم کره ذوب شود. در ادامه پیاز رنده شده را درون کره می ریزیم و تفت می دهیم تا پیاز طلایی و کاراملی شود.

مرحله ششم

حالا قارچ را می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس سیر را به همراه قارچ درون قابلمه حاوی پیاز اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله فلفل سیاه را به قارچ اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شده و قارچ به طور کامل بپزد. در ادامه آب قلم را به همراه جو پرک درون قابلمه حاوی قارچ اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم جو پرک به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی حرارت بماند تا بپزد و کمی لعاب بدهد. در ادامه پس از گذشت این زمان پوره اسفناج را به همراه نمک و شیر اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله نهم

در این مرحله اجازه می دهیم سوپ اسفناج به مدت ۵ دقیقه دیگر روی حرارت بماند تا به طور کامل جا بیوفتد. پس از گذشت این زمان حرارت را خاموش می کنیم، سپس سوپ اسفناج را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم.

مرحله دهم

در نهایت مقداری خامه درون کاسه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم خامه گرم شود. توجه داشته باشید خامه جوش نزند یا زیاد داغ نشود. در آخر خامه را روی سوپ می ریزیم و سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 22 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.