طرز تهیه نان بابکا

طرز تهیه نان بابکا طرز تهیه نان مغزدار ترکیه تاریخچه نان بابکا بابکا چیست

نان بابکا یکی از انواع نان های حجیم و خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان بابکا در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم نان بابکا
آرد نان۵۳۰ گرم
شکر دانه ریز۱۰۰ گرم
مایه خمیر فوری۱ قاشق سوپخوری
تخم مرغ۳ عدد
شیر ولرم۶۰ گرم
آب ولرم۶۰ گرم
نمک¼ قاشق چایخوری
کره۱۵۰ گرم
شکلات نوتلا۲۵۰ گرم

طرز تهیه نان بابکا

مرحله اول

برای تهیه نان بابکا خوشمزه ابتدای کار آرد را درون الک می ریزیم، سپس درون یک کاسه مناسب ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه شکر را به همراه خمیر مایه فوری به آرد اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله دوم

حالا تخم مرغ را درون یک کاسه جداگانه می ریزیم و با چنگال هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود، سپس آب ولرم را به همراه شیر ولرم به تدریج اضافه می کنیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا مواد یکدست شود.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط تخم مرغ را کم کم به مخلوط آرد اضافه می کنیم و با قاشق مواد را با هم فولد می کنیم. در ادامه نمک و کره را به خمیر اضافه می کنیم، سپس با نوک انگشت ورز می دهیم تا خمیر درون کاسه جمع شود.

مرحله چهارم

حالا زمانی که خمیری نرم و لطیف که به دست نچسبد حاصل شد، ورز دادن را متوقف می کنیم. در ادامه روی سطح کار را با سلفون می پوشانیم، سپس خمیر را روی آن قرار می دهیم و به صورت مستطیلی به قطر ۲ سانتی متر باز می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مجددا روی خمیر را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۲۴ ساعت درون یخچال استراحت کند. توجه داشته باشید خمیر در هنگام استراحت کمی پف می کند، پس سلفون را کمی آزاد تر اطراف خمیر فیکس کنید.

مرحله ششم

حالا پس از گذشت این زمان خمیر را از یخچال خارج کرده، سپس روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم و خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم. در ادامه خمیر را با وردنه به قطر نیم سانتی متر باز می کنیم و شکلات نوتلا را به صورت پخش روی آن می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله شکلات نوتلا را با پالت به آرامی روی خمیر می مالیم تا نوتلا تمام سطح خمیر را پوشش بدهد، سپس خمیر را از طول رول می کنیم. در ادامه خمیر را به شکلی که ۱ سانتی متر از ابتدای آن فاصله داشته باشد از وسط برش می زنیم.

مرحله هشتم

حالا خمیر را به هم می بافیم. در ادامه قالب لوف را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس خمیر را درون قالب قرار می دهیم و روی قالب را با کیسه فریزر می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کند.

مرحله نهم

در این مرحله پس از گذشت ۲۰ دقیقه فر را روی حرارت ۱۹۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر گرم شود. در ادامه پس از استراحت خمیر، برس را به شیر آغشته می کنیم، سپس روی خمیر می مالیم.

مرحله دهم

در این مرحله قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا طلایی و مغز پخت شود. در ادامه پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم نان بابکا خنک شود.

مرحله یازدهم

در نهایت نان بابکا را از قالب خارج می کنیم، سپس به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم. در آخر برش های نان بابکا را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 17 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.