طرز تهیه رولت بادمجان

طرز تهیه رولت بادمجان بدون فر طرز تهیه رول بادمجان با مرغ طرز تهیه رولت بادمجان با گوشت چرخ کرده رول بادمجان با گوشت قلقلی رول بادمجان و پنیر طرز تهیه رولت بادمجان بقچه ای رولت بادمجان بدون پنیر پیتزا

رولت بادمجان یکی از انواع پیش غذاهای مجلسی و خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رولت بادمجان در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان قلمی۴ عدد
پیاز۲ عدد
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
گوجه فرنگی۳ عدد
سیر۲ حبه
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه رولت بادمجان

مرحله اول

برای تهیه رولت بادمجان خوشمزه ابتدای کار بادمجان را می شوییم، سپس کلاهک آن را جدا می کنیم. در ادامه بادمجان را به صورت درازا نازک برش می زنیم، سپس درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا روی بادمجان را با آب پر می کنیم، سپس مقداری نمک به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم. در ادامه اجازه می دهیم بادمجان ها به مدت ۳۰ دقیقه درون آب و نمک بمانند تا تلخی آن ها کاملا گرفته شود.

مرحله سوم

در این مرحله پس از گذشت این زمان برش های بادمجان را از آب و نمک خارج می کنیم، سپس درون آبکش قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم آب اضافی بادمجان ها خارج شده، سپس کاملا خشک شوند.

مرحله چهارم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن زیتون به آن اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم روغن کاملا گرم شود. در ادامه برش های بادمجان را درون تابه قرار می دهیم و کاملا سرخ می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله گوشت را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله ششم

حالا درون همان تابه که بادمجان را سرخ کردیم، مجددا روغن زیتون اضافه می کنیم و پیاز خرد شده را درون تابه می ریزیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم.

مرحه هفتم

در این مرحله سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله هشتم

حالا گوجه فرنگی را می شوییم و پوست آن را جدا می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه زمانی که گوشت چرخ کرده تغییر رنگ داد، گوجه فرنگی را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله نهم

در این مرحله نمک و فلفل سیاه را به مخلوط مواد میانی رولت اضافه می کنیم و هم می زنیم، سپس درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم آب گوجه فرنگی تبخیر شود. در ادامه مواد گوشتی را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله دهم

حالا اجازه می دهیم مواد میانی کاملا خنک شوند. در ادامه بادمجان های سرخ شده را روی سطح کار قرار می دهیم، سپس مقداری از مواد میانی ابتدای بادمجان می ریزیم، سپس به آرامی رول می کنیم.

مرحله یازدهم

در نهایت به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شود. در ادامه رولت های بادمجان را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس با مقداری جعفری خرد شده تزئین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : جمعه 15 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.