طرز تهیه ترشی نازخاتون

طرز تهیه نازخاتون بادمجان طرز تهیه ترشی نازخاتون با رب انار طرز تهیه نازخاتون بابلی طرز تهیه ترشی بادمجان کبابی با رب انار طرز تهیه ترشی بادمجان با آبغوره ترشی نازخاتون با گل کلم طرز تهیه ترشی نازخاتون با تمر هندی طرز تهیه ترشی نازخاتون با گوجه

ترشی نازخاتون یکی از انواع ترشی های خوشمزه شمالی است که با بادمجان کبابی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی نازخاتون در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم ترشی نازخاتون
بادمجان۱ کیلو گرم
برگ ریحان۱ لیوان
سیر۵ حبه
فلفل سبز تندبه مقدار کافی
نمک۱ قاشق غذاخوری
آبغوره۱ لیوان

طرز تهیه ترشی نازخاتون

مرحله اول

برای تهیه ترشی ناز خاتون خوشمزه ابتدای کار بادمجان را می شوییم، سپس روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا کاملا خشک شود. در ادامه بادمجان ها را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا کبابی و نرم شوند.

مرحله دوم

حالا بادمجان ها را درون یک ظرف درب دار قرار می دهیم، سپس درب آن را می بندیم و اجازه می دهیم بادمجان ها به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون ظرف بمانند تا عرق کنند و به راحتی پوست آن ها جدا شود.

مرحله سوم

در این مرحله ریحان را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه بادمجان ها را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس پوست آن ها را جدا می کنیم و به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

حالا ریحان را روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز ساطوری می کنیم. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه فلفل سبز را می شوییم.

مرحله پنجم

در این مرحله فلفل را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس بادمجان ها را به همراه ریحان خرد شده، فلفل، سیر، نمک و آبغوره درون یک کاسه مناسب می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود.

مرحله ششم

حالا یک ظرف درب دار شیشه ای مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با یک دستمال تمیز خشک می کنیم و ترشی را درون آن می ریزیم، سپس درب ظرف را محکم می بندیم تا از ورود هوا درون شیشه جلوگیری کنیم.

مرحله هفتم

در نهایت ترشی را درون یخچال قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ روز درون یخچال بماند تا جا بیوفتد. این ترشی خیلی سریع آماده مصرف می شود و بعد از یک روز می توانیم آنرا در کنار انواع غذاها سرو کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 21 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.