طرز تهیه شیرینی زبان

طرز تهیه شیرینی زبان با خمیر هزارلا آماده فیلم طرز تهیه شیرینی زبان خانگی طرز تهیه شیرینی زبان خانم گلاور طرز تهیه شیرینی زبان بدون جوهر لیمو تهیه شیرینی زبان و پاپیونی طرز تهیه شیرینی زبان با خمیر یوفکا فیلم طرز تهیه شیرینی زبان با خمیر یوفکا طرز تهیه شیرینی زبان بدون فر

شیرینی زبان از شیرینی های قدیمی و نوستالوژیک ایرانی محسوب می شود که در گذشته برای پذیرایی در مجالس مورد استفاده قرار می گرفت، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی زبان در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم شیرینی زبان
شکر۱ پیمانه
آب½ پیمانه
گلاب¼ پیمانه
زعفران دم شده۲ قاشق غذاخوری
خمیر هزارلا۱ بسته
پودر پسته۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی زبان

مرحله اول

برای تهیه شیرینی زبان مجلسی ابتدای کار شهد شیرینی را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا شکر را به همراه آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس هم می زنیم تا ذرات شکر درون آب حل شود.

مرحله دوم

حالا گلاب را به همراه زعفران دم کرده به شربت اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه زمانی که شربت جوش آمد قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله سوم

در این مرحله خمیر هزارلا را یخ زدایی می کنیم، سپس روی سطح کار قرار می دهیم و با قالب شیرینی زبان کاتر می زنیم. در ادامه روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیر های قالب زده را درون سینی فر قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه برس را به شهد شیرینی آغشته می کنیم، سپس روی خمیر ها می مالیم و مجددا یه لایه خمیر روی خمیر قبلی قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مجددا برس را به شهد آغشته می کنیم و روی خمیر می مالیم، سپس با چاقو وسط خمیر را خط می اندازیم و سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه شیرینی ها بپزند.

مرحله ششم

حالا پس از گذشت این زمان گریل را روشن می کنیم، سپس اجازه می دهیم شیرینی های زبان به مدت ۵ دقیقه گریل شوند تا روی آن ها طلایی و خوشرنگ شود. در ادامه پس از گذشت این زمان شیرینی ها را از فر خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مجددا برس را به شهد شیرینی آغشته می کنیم و روی تمام سطح و اطراف شیرینی ها می مالیم، سپس مقداری پودر پسته روی آن ها به عنوان تزئین می ریزیم و به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 19 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.