طرز تهیه آش دندونی

طرز تهیه آش دندونی برای ۳۰ نفر طرز تهیه آش دندونی مامی سایت طرز تهیه آش دندونی تهرانی طرز تهیه آش دندونی ساده و خوشمزه طرز تهیه آش دندونی برای 20 نفر طرز تهیه آش دندونی بدون گوشت طرز تهیه آش دندونی با سیرابی نی نی سایت طرز تهیه آش دندونی مشهدی

آش دندونی یکی از انواع آش های سنتی و خوشمزه ایرانی است که برای جشن دندان درآوردن نوزادان درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش دندونی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۱۰ نفر
گندم۱ پیمانه
نخود۱ پیمانه
لوبیا چیتی۱ پیمانه
لوبیا سفید۱ پیمانه
لوبیا قرمز۱ پیمانه
عدس۱ پیمانه
ماش۱ پیمانه
برنج نیم دانه۱ پیمانه
پیاز۱ عدد
زردچوبه، فلفل و نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه آش دندونی

مرحله اول

برای تهیه آش دندونی خوشمزه در ابتدای کار نخود را به همراه لوبیا قرمز، لوبیاچیتی و لوبیا سفید می شوییم تا گرد و غبارشان شسته شود. در ادامه حبوبات را درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ شب درون آب بمانند.

مرحله دوم

حالا پس از گذشت این زمان حبوبات را آبکشی می کنیم و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس گندم را می شوییم و به حبوبات اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم حبوبات کاملا پخته شود. در ادامه عدس را به همراه ماش و برنج می شوییم و زمانی که حبوبات کاملا پخته شدند به قابلمه اضافه می کنیم و هم می زنیم، سپس درب قابلمه را می بندیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم آش به مدت ۲ ساعت بپزد تا جا بیوفتد. در ادامه پس از گذشت این زمان پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های درشت رنده، رنده می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم و بلافاصله پیاز رنده شده را اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه نمک را به همراه زردچوبه و فلفل سیاه به پیاز رنده شده اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا به تفت دادن پیاز ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود، سپس پیاز کاملا سرخ و طلایی شود. در ادامه پس از گذشت ۲ ساعت زمانی که آش دندونی کاملا جا افتاد، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هفتم

در نهایت پیاز سرخ شده را درون آش دندونی می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد کاملا ترکیب و یکدست شود. در ادامه آش دندونی را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 25 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.