طرز تهیه کباب سرداشی

طرز تهیه کباب سرداشی طرز تهیه کباب سرداشی بدون فر طرز تهیه کباب سنگی فیلم طرز تهیه کباب سرداشی طرز تهیه کباب دیگی همدان طرز تهیه کباب قاراشی

کباب سرداشی یکی از انواع کباب های سنتی شهر همدان است که شباهت زیادی به کباب تابه ای دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب سرداشی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
سیب زمینی۶ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد
فلفل سبز۴ عدد
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه کباب سرداشی

مرحله اول

برای تهیه کباب سرداشی خوشمزه ابتدای کار گوشت را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون کاسه چرخ می کنیم. در ادامه پوست ۴ عدد سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم.

مرحله دوم

حالا سیب زمینی را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس پیاز را به ۴ قسمت تقسیم می کنیم و به همراه سیب زمینی درون چرخ گوشت می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله سیب زمینی و پیاز را درون کاسه حاوی گوشت چرخ کرده چرخ می کنیم، سپس نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مایه کباب اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مواد کباب ترکیب و یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا مجددا مخلوط گوشت چرخ کرده را درون چرخ گوشت می ریزیم و چرخ می کنیم. در ادامه مایه کباب را با دست خوب ورز می دهیم تا گوشت منسجم و یکدست شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۴۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه گوجه فرنگی را می شوییم، سپس به صورت حلقه ای برش می زنیم و پوست ۲ عدد باقی مانده سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم.

مرحله ششم

حالا سیب زمینی را به صورت حلقه ای خرد می کنیم. در ادامه مایه کباب را درون سینی فر قرار می دهیم، سپس آن را با دست به فرم دلخواه درون سینی باز می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی ها را به همراه سیب زمینی و فلفل سبز روی کباب می چینیم.

مرحله هفتم

در نهایت سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کباب به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون فر بماند تا کاملا بپزد. در آخر پس از گذشت این زمان کباب را از فر خارج می کنیم، سپس به همراه نان تازه، دوغ و سبزی خوردن سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 25 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.