طرز تهیه جوجه کباب مکزیکی

طرز تهیه جوجه کباب مکزیکی , دستور پخت جوجه کباب مکزیکی

جوجه کباب مکزیکی از کباب های خاص و بسیار پرطرفدار کشور مکزیک است که با ادویه های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه کباب مکزیکی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ران مرغ۶۰۰ گرم
فلفل کاپی یا دلمه ای۱ عدد
پیاز۱ عدد کوچک
سیر۱ حبه
فلفل تند۱ عدد
لیمو ترش۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق چایخوری
فلفل پولبیبر۱ قاشق چایخوری
آویشن½ قاشق چایخوری
پودر زیره½ قاشق چایخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
کره۲۰ گرم

طرز تهیه جوجه کباب مکزیکی

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب مکزیکی خوشمزه ابتدای کار پوست و استخوان ران های مرغ را جدا می کنیم. نکته ای که باید در مورد این کباب به آن توجه داشته باشیم این است که می توانیم آنرا به سلیقه خود با کتف و بال مرغ نیز درست کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت ران های مرغ را به صورت تکه های یکدست مانند جوجه کباب خرد می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه فلفل تند، فلفل کاپی، پیاز و سیر را  پوست می گیریم یا قسمت های اضافی شان را جدا می کنیم.

مرحله سوم

حالا ترکیب پیاز، سیر، فلفل کاپی و فلفل تند را درون میکسر یا مخلوط کن می ریزیم، سپس رب گوجه فرنگی را به همراه فلفل پولبیبر، آویشن، پودر زیره، نمک، روغن زیتون و کره به میکسر اضافه کرده و مواد را میکس می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد میکس شده را به کاسه حاوی گوشت مرغ اضافه کرده و مواد را با دست زیر و رو می کنیم تا تمام قسمت های گوشت مرغ را پوشش دهد. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله پنجم

پس از گذشت یک تا دو ساعت کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس تکه های گوشت مرغ را به صورت یکدست به سیخ می کشیم. در ادامه منقل ذغال را به صورت یکدست روشن می کنیم و سیخ ها را روی منقل می چینیم.

مرحله ششم

در صورت تمایل می توانیم مقداری از مواد طعم دهنده گوشت مرغ را با برس روی جوجه ها بمالیم تا خوشرنگ تر شوند. در حین کباب کردن جوجه ها باید آنها را هر چند لحظه یکبار بچرخانیم تا به صورت کاملا یکدست بپزند.

مرحله هفتم

در صورت تمایل چند عدد گوجه فرنگی و فلفل سبز هم به سیخ می کشیم و در کنار جوجه ها کباب می کنیم. در پایان جوجه ها را به همراه فلفل و گوجه کبابی درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه برنج یا نان سرو می کنیم.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : شنبه 30 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.