طرز تهیه کوکو سیب زمینی پنیری

طرز تهیه کوکو سیب زمینی پنیری , دستور پخت کوکو سیب زمینی پنیری

کوکو سیب زمینی پنیری یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو سیب زمینی پنیری در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۶ عدد
پنیر چدار۱۵۰ گرم
پنیر پیتزا۱۵۰ گرم
نشاسته۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۲ عدد
پیازچه۲ ساقه
جعفری۱ دسته کوچک
شوید۱ دسته کوچک
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی پنیری

مرحله اول

برای تهیه کوکو سیب زمینی پنیری ابتدا سیب زمینی ها را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس تا حدی که روی آنها را بگیرد آب اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا سیب زمینی ها به طور کامل بپزند.

مرحله دوم

پس از گذشت ۳۰ تا۴۰ دقیقه قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس سیب زمینی ها را پوست گرفته و با گوشتکوب به طور کامل له می کنیم. در ادامه سیب زمینی له شده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و اجازه می دهیم خنک شود.

مرحله سوم

در این مرحله پیازچه، جعفری و شوید را به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه نشاسته، پنیر چدار، پنیر پیتزا و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و مواد را با قاشق به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله چهارم

پس از اینکه مواد یکدست شدند، تخم مرغ ها را اضافه می کنیم و مجددا مواد را مخلوط می کنیم تا بافت مایه کوکو منسجم و یکدست شود. در ادامه به اندازه یک نارنگی از مایه کوکو بر می داریم و آنرا به صورت گرد شکل می دهیم.

مرحله پنجم

در ادامه با کف دست مایه کوکو را کمی فشار می دهیم تا صاف شود، سپس درون یک سینی می چینیم. تمام مایه کوکو را به همین صورت آماده می کنیم و درون سینی می چینیم، سپس به مدت ۲۰ دقیقه داخل فریزر قرار می دهیم.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. وقتی روغن به خوبی داغ شد، کوکوها را درون تابه می چینیم و اجازه می دهیم یک سمت شان به طور کامل سرخ شود.

مرحله هفتم

پس از اینکه یک سمت کوکوها سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز به خوبی سرخ شود. در نهایت روغن اضافی کوکوها را با دستمال حوله ای می گیریم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه نان سرو می کنیم.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 5 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.