طرز تهیه روکر موز

طرز تهیه روکر موز تصویری تزیین روکر موز طرز تهیه روکر موز و گردو طرز تهیه روکر موز شکلاتی روکر موز لیوانی عکس روکر موز طرز تهیه روکر موز با بیسکویت پتی بور

روکر موز یکی از انواع دسرهای بسیار خوشمزه و خاص بین المللی است که با رسپی های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه روکر موز در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم روکر موز
ژله موز۱ بسته
شیر۳ لیوان
آب جوش۱ لیوان
آرد۲ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
شکر½ لیوان
پودر ژلاتین۲ قاشق غذاخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
موز۲ عدد
بادام درختی یا گردو خرد شده½ پیمانه
بیسکویت پتی بور۱ بسته کوچک
خامه صبحانه۱۰۰ گرم

طرز تهیه روکر موز

مرحله اول

برای تهیه روکر موز مجلسی ابتدای کار پودر ژله را با آب جوش مخلوط می کنیم، سپس روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا ذرات ژله حل شود. در ادامه یک قالب مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله دوم

حالا درون قالب را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس مقداری از ژله را درون آن می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال ببندد. در ادامه پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پوست موز ها را جدا می کنیم، سپس به صورت حلقه ای برش می زنیم. در ادامه برش های موز را درون قالب روی ژله می چینیم، سپس باقی مانده ژله را به صورت پخش روی برش های موز می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا قالب را مجددا درون یخچال قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال بماند تا ببندد. در ادامه نشاسته ذرت را به همراه آرد، شکر و پودر ژلاتین درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و هم می زنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله زمانی که مواد ترکیب و یکدست شدند قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا مخلوط نشاسته به غلظت فرنی برسد. در ادامه اواخر پخت وانیل را به همراه پودر دارچین اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا مخلوط نشاسته را هم می زنیم و قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه بیسکویت ها را خرد می کنیم، سپس به همراه خامه صبحانه و گردوی خرد شده به مخلوط نشاسته اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم مخلوط نشاسته کاملا خنک شود، سپس قالب را از یخچال خارج می کنیم. در ادامه مخلوط نشاسته را روی ژله می ریزیم و مجددا درون یخچال بر می گردانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۴ ساعت استراحت کند.

مرحله هشتم

در نهایت پس از گذشت این مدت، زمانی که روکر موز کاملا سفت شد قالب را از یخچال خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم و به همراه بیسکویت، ترافل، موز و شکلات تزئین می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : شنبه 14 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.