طرز تهیه آش آلو

طرز تهیه آش آلو در طب سنتی آش آلو برای پاکسازی طرز تهیه آش آلو تبریزی طرز تهیه آش آلو بدون گوشت طرز تهیه آش آلو با رشته آش آلو بروجردی طرز تهیه آش آلو با لپه آش آلو با برنج

آش آلو یکی از انواع آش های خوشمزه و سنتی ایرانی است که در هر شهری با یک رسپی منحصربفرد درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش آلو در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج نیم دانه۳ قاشق غذاخوری
لپه۳ قاشق غذاخوری
پیاز۲ عدد
سبزی آش۳ قاشق غذاخوری
آلو۱۲ تا ۱۶ عدد
نعناخشکبه مقدار کافی
آب لیمو ترش تازه۲ عدد
شکر۲ قاشق غذاخوری
نمک،فلفل و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه آش آلو

مرحله اول

برای تهیه آش آلو ساده ابتدای کار لپه را درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم لپه به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد. در ادامه برنج را می شوییم و همراه مقداری نمک درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله اجازه می دهیم برنج به مدت ۲ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد. در ادامه سبزی آش (گشنیز، اسفناج، و جعفری) را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود.

مرحله سوم

حالا سبزی آش را روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت درشت خرد می کنیم. در ادامه پوست پیاز ها را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مقداری روغن مایع به قابلمه اضافه می کنیم و بلافاصله پیاز خرد شده را درون تابه می ریزیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سرخ و طلایی شود. در ادامه لپه را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود.

مرحله پنجم

حالا لپه را درون قابلمه اضافه می کنیم و تفت می دهیم، سپس به مقدار کافی آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم لپه پخته شود. در ادامه زمانی که لپه تقریبا پخته شد برنج را را آبکش می کنیم و به آن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله زمانی مخلوط برنج و لپه جوش آمد، سبزی را به همراه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم. در ادامه درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم آش جوش بزند تا جا بیوفتد.

مرحله هفتم

حالا ۳۰ دقیقه آخر پخت آلو را به همراه شکر به آش اضافه می کنیم و هم می زنیم. در ادامه پس از گذشت ۳۰ دقیقه آب لیمو ترش تازه را به همراه نعنا داغ به آش اضافه کرده و هم می زنیم، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 19 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.