طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت

طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت با مایکروفر طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت بدون فر طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت با خمیر نانوایی نکات پیتزا قارچ و گوشت

پیتزا قارچ و گوشت از پیتزاهای معروف بین المللی است که با رسپی های بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
خمیر پیتزا۲ عدد
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۳ قاشق غذاخوری
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
قارچ۳۰۰ گرم
فلفل دلمه‌ای۲ عدد
سس گوجه‌ فرنگی۴ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا۴۰۰ گرم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر آویشنبه مقدار کافی

طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت

مرحله اول

برای تهیه پیتزا قارچ و گوشت مخصوص ابتدای کار گوشت را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت قرار می دهیم و چرخ می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله قارچ را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی آن کاملا خارج شود. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناست روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد.

مرحله چهارم

در این مرحله نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و پودر آویشن را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود. در ادامه پوست قارچ را جدا می کنیم و به صورت ورقه ای اسلایس می کنیم.

مرحله پنجم

حالا فر را روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه درون سینی مخصوص پیتزا را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس خمیر پیتزا را درون سینی قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله مقداری سس گوجه فرنگی روی خمیر می ریزیم، سپس به کمک قاشق روی تمام سطح خمیر پخش می کنیم. در ادامه مقداری پنیر پیتزا روی خمیر می ریزیم، سپس مواد گوشتی را روی پنیر پیتزا به صورت پخش اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا فلفل دلمه ای و قارچ را به ترتیب روی مواد گوشتی می ریزیم، سپس روی آن را با پنیر پیتزا می پوشانیم. در ادامه مقداری پودر آویشن روی پنیر پیتزا می پاشیم و سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه پخته شود.

مرحله هشتم

در این مرحله پس از گذشت این مدت زمانی که پنیر پیتزا آب شد در صورت نیاز گریل را روشن می کنیم و اجازه می دهیم پیتزا به مدت ۳ تا ۴ دقیقه گریل شود تا پنیر پیتزا طلایی و خوشرنگ شود. در ادامه پیتزا را از فر خارج می کنیم.

مرحله نهم

در نهایت پیتزا را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم، سپس تکه های پیتزا را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر پیتزا قارچ و گوشت را به همراه سس دلخواه و نوشابه سرو کرده، سپس میل کنید. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : جمعه 20 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.