طرز تهیه فگاتو

طرز تهیه فگاتو , دستور پخت خوراک جگر ایتالیایی

فگاتو یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه کشور ایتالیا است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فگاتو در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
جگر گوسفندی۳۰۰ گرم
دنبه۱۵۰ گرم
پیاز۲ عدد بزرگ
گوجه فرنگی۲ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
کره۵۰ گرم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه فگاتو

مرحله اول

برای تهیه فگاتو خوراک جگر ایتالیایی ابتدای کار جگر و دنبه را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی شان خارج شود. در ادامه جگر و دنبه را به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا گوجه فرنگی را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و خرد می کنیم، سپس درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا گوجه فرنگی کاملا پوره شود. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس کره را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم کره ذوب شود. در ادامه پیاز را درون تابه اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

مرحله چهارم

حالا دنبه را به پیاز اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا دنبه سرخ شود. در ادامه جگر را به دنبه اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا جگر کاملا سرخ شود، سپس نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به خوراک اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود و رنگ باز کند. در ادامه پوره گوجه فرنگی را به خوراک جگر اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم خوراک روی حرارت بماند تا جوش بخورد و آب اضافی آن تبخیر شود. توجه داشته باشید درون خوراک جگر آب نریزید به دلیل آن که جگر سفت می شود، اجازه دهید خوراک جگر با آب گوجه فرنگی کاملا پخته شود.

مرحله هفتم

در نهایت زمانی که آب اضافی خوراک جگر کشیده شد حرارت را خاموش می کنیم، سپس خوراک را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در آخر خوراک فگاتو را به همراه نان تازه و فلفل سبز تند سرو کرده، سپس میل کنید. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 22 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.