طرز تهیه اسفناج پلو با مرغ

طرز تهیه اسفناج پلو با مرغ , دستور پخت اسفناج پلو با گوشت قلقلی مرغ

اسفناج پلو با مرغ یکی از غذاهای پلویی بسیار خوشمزه و ساده ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اسفناج پلو با مرغ در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر
اسفناج۳۰۰ گرم
آب نارنج۱ قاشق غذاخوری
پیاز۲ تا ۳ عدد
برنج۳ پیمانه
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
روغن مایعبه مقدار کافی
نمکبه مقدار کافی
مواد لازم توپک مرغ
سینه یا ران مرغ۲۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
آرد سوخاری۲ قاشق غذاخوری
ریحان خشک۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، پودر پاپریکابه مقدار کافی
روغن مایعبه مقدار کافی

طرز تهیه اسفناج پلو با مرغ

مرحله اول

برای تهیه اسفناج پلو با مرغ خوشمزه، ابتدا درون یک کاسه مناسب برنج را به همراه ۱ قاشق غذاخوری نمک اضافه می کنیم، سپس کاسه را تا نیمه پر از آب می کنیم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا مرغ را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس به صورت ریز رنده می کنیم و پیاز را درون صافی می ریزیم، و آب اضافی آن را جدا می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز رنده شده را به گوشت مرغ اضافه می کنیم، سپس نمک را به همراه فلفل سیاه، پودر پاپریکا، زعفران دم کرده و ریحان خشک را به مرغ چرخ شده اضافه می کنیم. مخلوط گوشت مرغ چرخ شده را با دست ورز می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله به ورز دادن ادامه می دهیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شود. در ادامه مقداری از مایه گوشت مرغ بر می داریم، سپس در دست به اندازه گردو گرد می کنیم و کنار می گذاریم به ترتیب همه مایه گوشت را به همین شکل قلقلی می کنیم.

مرحله چهارم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن و زعفران دم کرده به آن اضافه می کنیم، سپس قلقلی های مرغ را درون تابه قرار می دهیم و کاملا سرخ کرده و کنار می گذاریم. در ادامه اسفناج را می شوییم، سپس درون آبکش می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم تا آب اضافی اسفناج ها خارج شود، سپس روی تخته گوشت قرار می دهیم و خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس اسفناج های خرد شده را درون آن می ریزیم و تفت می دهیم.

مرحله ششم

حالا مقداری روغن مایع درون تابه اضافه می کنیم، سپس نمک و آب نارنج را به اسفناج اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا اسفناج ها سرخ شود. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه آب جوش آمد، برنج را به همراه ۱ قاشق نمک به آب جوش اضافه کرده و اجازه می دهیم، ۱۰ دقیقه بجوشد، سپس آبکشی می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و درون آن مقداری روغن مایع می ریزیم.

مرحله هشتم

در این مرحله مقداری نان لواش یا سیب زمینی اسلایش شده را به عنوان ته دیگ کف قابلمه فیکس می کنیم، سپس مقداری برنج روی ته دیگ می ریزیم. در ادامه از مخلوط اسفناج را روی برنج می ریزیم و مجددا با برنج روی اسفناج ها را می پوشانیم.

مرحله نهم

حالا به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شود. در ادامه زعفران دم کرده را روی برنج می ریزیم، سپس درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم و درب قابلمه می بندیم. در ادامه روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم.

مرحله دهم

در این مرحله قابلمه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۴۵ دقیقه درون قابلمه دم بکشد. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

حالا مقداری روغن مایع درون تابه اضافه می کنیم، سپس بلافاصله پیاز را درون تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا طلایی و سرخ شود. در ادامه مرغ های قلقلی را به پیاز داغ اضافه می کنیم و مجددا تفت می دهیم تا توپک های مرغ با پیاز تفت بخورد.

مرحله دوازدهم

در نهایت پس از گذشت ۴۵ دقیقه اسفناج پلو را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس مخلوط توپک های مرغ و پیاز داغ را روی برنج می ریزیم. در آخر اسفناج پلو با مرغ را به همراه سبزی خوردن و ماست سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 9 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.