طرز تهیه شامی هویج

طرز تهیه شامی هویج قم طرز تهیه شامی هویج اصفهانی شامی هویج به خانه برمیگردیم

شامی هویج یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شامی هویج در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
هویج۳ عدد بزرگ
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
سیر۲ حبه
مرزه خشک۱ قاشق مرباخوری
آرد نخودچی۳ قاشق غذاخوری
پودر دارچین، فلفل سیاه و گرد غوره½ قاشق چایخوری
نمک۲ قاشق چایخوری
آببه مقدار کافی

طرز تهیه شامی هویج

مرحله اول

برای تهیه شامی هویج مجلسی ابتدای کار گوشت را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز و سیر را جدا می کنیم، سپس می شوییم.

مرحله دوم

حالا پیاز و سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه هویج را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله هویج رنده شده را به همراه مرزه خشک، آرد نخودچی، پودر دارچین، فلفل سیاه، گرد غوره و نمک را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم، سپس ورز می دهیم تا گوشت کاملا سفت و چسبنده شود.

مرحله چهارم

حالا آب را کم کم به مایه کتلت اضافه می کنیم، سپس زمانی که مایه کتلت به دست نچسبید اضافه کردن آب را متوقف می کنیم. توجه داشته باشید آب را کم کم به مایه کتلت اضافه کنید تا مایه کتلت شل نشود.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه مقداری از مایه شامی بر می داریم، سپس در دست فرم می دهیم.

مرحله ششم

حالا مایه شامی فرم داده شده را درون روغن داغ می اندازیم و اجازه می دهیم به طور کامل سرخ شود. پس از اینکه یک سمت شامی سرخ شد، آنرا بر می گردانیم و اجازه می دهیم سمت دیگرش نیز به طور کامل سرخ شود.

مرحله هفتم

به همین ترتیب تمام مایه شامی را را حالت داده و سرخ می کنیم. در نهایت پس از اینکه شامی ها به طور کامل سرخ شدند، آنها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود، سپس به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 7 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.