طرز تهیه سوپ سبزیجات

طرز تهیه سوپ سبزیجات با گوشت طرز تهیه سوپ سبزیجات لاغری طرز تهیه سوپ سبزیجات ساده طرز تهیه سوپ سبزیجات با مرغ طرز تهیه سوپ سبزیجات برای سرماخوردگی طرز تهیه سوپ سبزیجات بدون مرغ طرز تهیه سوپ سبزیجات با قارچ طرز تهیه سوپ سبزیجات بدون گوشت

سوپ سبزیجات یکی از انواع غذاهای سبک و خوشمزه بین المللی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ سبزیجات در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز۱ عدد
هویج۱ عدد بزرگ
کدو سبز۱ عدد بزرگ
جو پوست کنده۱ و نیم پیمانه
آب گوشت یا آب مرغبه مقدار کافی
جعفریبه مقدار کافی
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پاپریکابه مقدار کافی
آب لیمو ترش تازهبه مقدار کافی
ماکارونی یا رشته سوپی (اختیاری)به مقدار کافی

طرز تهیه سوپ سبزیجات

مرحله اول

برای تهیه سوپ سبزیجات رستورانی ابتدای کار جو را می شوییم، سپس درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم جو درون آب بماند تا خیس بخورد. در ادامه هویج را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم.

مرحله دوم

حالا هویج را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه کدو سبز را می شوییم، سپس همانند هویج به صورت درشت رنده می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را کمی تفت می دهیم، سپس نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پاپریکا را به پیاز اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا زمانی که بوی خامی ادویه ها از بین رفت، جو را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس به پیاز اضافه می کنیم. در ادامه کدو سبز را به همراه هویج به جو اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله به اندازه کافی آب گوشت یا آب مرغ به سبزیجات اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم و اجازه می دهیم سوپ به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه جوش بزند تا سبزیجات بپزند. در ادامه جعفری را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم آب اضافی جعفری خارج شود، سپس جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز خرد کرده و به سوپ اضافه می کنیم. در ادامه ماکارونی یا رشته سوپ را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به همراه آب لیمو ترش تازه به سوپ اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا رنگ رب گوجه فرنگی درون سوپ باز شود. در ادامه اجازه می دهیم سوپ به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه جوش بزند تا جا بیوفتد.

مرحله هشتم

در نهایت پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس سوپ را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در آخر سوپ را با مقداری جعفری خرد شده تزئین می کنیم، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : شنبه 20 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.