طرز تهیه نان کره ای

طرز تهیه نان کره ای قزوین نان کره ای ترکیه نان کره ای لایه ای نان کره ای صبحانه طرز تهیه نان کره ای مغزدار تبریز

نان کره ای یکی از انواع نان های بسیار لطیف و خوشمزه بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان کره ای در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم نان کره ای
آرد سفید۳۰۰ گرم
خمیر مایه فوری۶ گرم
شکر۴۰ گرم
نمک۵ گرم
آب۱۳۰ گرم
کره۵۰ گرم
مواد لازم رومال
کره۵۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
وانیلنوک قاشق چایخوری
پودر زعفران۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان کره ای

مرحله اول

برای تهیه نان کره ای خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط هماهنگ شده و کاملا نرم شود.

مرحله دوم

حالا آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه درون یک کاسه مناسب الک می کنیم. در ادامه نمک را به همراه خمیر مایه و شکر به آرد اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله آب را به تدریج به مخلوط آرد اضافه می کنیم، سپس ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف حاصل شود. در ادامه زعفران دم کرده را به خمیر اضافه می کنیم، سپس به مدت ۱۰ دقیقه ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا ۵ دقیقه آخر کره را به خمیر اضافه می کنیم، سپس خمیر را با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا کره به خورد خمیر برود. در ادامه روی خمیر را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم در دمای محیط به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کند.

مرحله پنجم

در این مرحله پس از گذشت این زمان خمیر را به تکه های ۱۱۰ گرمی تقسیم می کنیم، سپس چانه می گیریم. در ادامه روی چانه ها را با کیسه فریزر می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه استراحت کنند.

مرحله ششم

حالا پس از گذشت این زمان روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم، سپس چانه ها را روی سطح کار قرار می دهیم و با وردنه به صورت نازک پهن می کنیم. در ادامه کره را روی سطح خمیر قرار می دهیم و با لیسک آن را پخش می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله چند پر زعفران روی خمیر قرار می دهیم، سپس از یک سمت خمیر را رول می کنیم. در ادامه خمیر را با پیتزا بر از وسط نصف می کنیم، سپس هر قسمت را به صورت حلزونی شکل می پیچانیم.

مرحله هشتم

حالا درون قالب مافین کاغذ کپسولی قرار می دهیم، سپس خمیر ها را درون کاغد کپسولی می گذاریم. در ادامه اجازه می دهیم خمیر به مدت ۲۰ دقیقه استراحت کند تا حجم بگیرد، سپس فر را روی حرارت ۱۹۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله نهم

در این مرحله اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه زرده تخم مرغ را به همراه وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا برس را به مواد رومال آغشته می کنیم.

مرحله دهم

حالا مواد رومال را روی خمیر می مالیم، سپس چند پر زعفران روی نان قرار می دهیم. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم نان کره ای به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله یازدهم

در نهایت پس از گذشت این زمان نان را از فر خارج می کنیم، سپس به صورت داغ روی آن شهد یا عسل می مالیم تا براق شوند. در آخر نان کره ای را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 23 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.