طرز تهیه نان شلشلو

طرز تهیه نان شلشلو بهبهان طرز تهیه نان شلو بلوچی کلیپ نان شلشلو

نان شلشلو یکی از انواع نان های سنتی و خوشمزه جنوب کشورمان است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان شلشلو در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم نان شلشلو
شیر ولرم۱ لیوان
شکر۱ قاشق چایخوری
خمیر مایه فوری۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ۱ عدد
روغن مایع۳ قاشق غذاخوری
آرد سفید۱ لیوان + ۲ قاشق غذاخوری
نمکبه مقداری کافی
زردچوبه۱ قاشق چایخوری
پودر رازیانهبه مقدار کافی
سیاه دانه و کنجدبه مقدار کافی
روغن محلیبه مقدار کافی

طرز تهیه نان شلشلو

مرحله اول

برای تهیه نان شلشلوی جنوبی در ابتدای کار شکر را به همراه خمیر مایه درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس شیر ولرم را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم. در ادامه روی مخلوط شیر را با بشقاب می پوشانیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم خمیر مایه به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند تا به عمل بیاید. در ادامه تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم و با همزن دستی هم می زنیم تا از لختگی خارج شود، سپس خمیر مایه را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله روغن مایع را به همراه نمک، زردچوبه و پودر رازیانه به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و به مایه نان شلشلو اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مایه نان را هم می زنیم تا بافت آن یکدست شود. توجه داشته باشید غلظت نان شلشلو همانند مایه پنکیک باشد. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت در یک جای گرم استراحت کند.

مرحله پنجم

در این مرحله پس از گذشت این مدت زمانی که مایه نان عمل آمد یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود. در ادامه یک ملاقه از مایه نان درون تابه می ریزیم و سرخ می کنیم.

مرحله ششم

حالا زمانی که روی نان حباب های ریز ایجاد شد مقداری سیاه دانه و کنجد روی آن می پاشیم، سپس نان را بر می گردانیم. در ادامه اجازه می دهیم طرف دیگر نان هم کاملا سرخ شود، به همین ترتیب نان ها را درون تابه سرخ می کنیم.

مرحله هفتم

در نهایت زمانی که نان ها داغ هستند مقداری روغن محلی روی آن ها می مالیم تا براق و خوش طعم تر شوند. در آخر نان ها را درون یک سینی روی هم قرار داده و به همراه مواد دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 24 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.