طرز تهیه نان کنجدی

طرز تهیه نان کنجدی بدون فر طرز تهیه نان کنجدی تخته ای طرز تهیه نان کنجدی فسایی طرز تهیه نان کنجدی مازندرانی نان کنجدی یزدی

نان کنجدی یکی از انواع نان های ساده و خوشمزه بین المللی است که معمولا در وعده های صبحانه یا عصرانه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان کنجدی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم نان کنجدی
آرد فانتزی۳۰۰ گرم
شکر۲۰ گرم
خمیر مایه فوری۵ گرم
نمک½ قاشق چایخوری
شیر۱۵۰ گرم
ماست۳۰ گرم
روغن مایع۴۰ گرم
کنجدبه مقدار کافی
شیره انگور۴ قاشق غذاخوری
آب۶۰ گرم

طرز تهیه نان کنجدی

مرحله اول

برای تهیه نان کنجدی خانگی ابتدای کار آرد را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه شکر را به همراه خمیر مایه فوری و نمک به آرد اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله دوم

حالا شیر را به همراه ماست به مخلوط آرد اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا خمیر درون کاسه جمع شود. در ادامه روغن مایع را به تدریج به خمیر اضافه می کنیم و به مدت ۵ دقیقه ورز می دهیم تا روغن به خورد خمیر برود.

مرحله سوم

در این مرحله خمیر را چانه می گیریم و درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم، سپس روی خمیرهای چانه شده را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت در یک جای گرم استراحت کند تا حجم آن ها دو برابر شود.

مرحله چهارم

حالا پس از گذشت این زمان خمیر را به ۱۰ قسمت یکسان تقسیم می کنیم، سپس چانه ها را روی سطح کار قرار می دهیم و با دست باز می کنیم. در ادامه مواد دلخواه (گردو، خرما و نوتلا) را وسط هر چانه قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را مجددا چانه می گیریم، سپس آب را با شیره انگور مخلوط می کنیم و خمیر را درون مخلوط آب و شیره انگور قرار می دهیم. در ادامه خمیر ها را درون کنجد می غلطانیم تا کاملا با کنجد کاور شود.

مرحله ششم

حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیرهای آماده شده را روی کاغذ روغنی قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله روی خمیرها را با کیسه فریزر می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۴۵ دقیقه استراحت کنند. در ادامه پس از گذشت این زمان مقداری آب روی نان ها اسپری می کنیم و سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در نهایت اجازه می دهیم نان های کنجدی درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. در ادامه زمانی که اطراف نان ها کنجدی طلایی شد، سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم نان ها کاملا خنک شوند، سپس با چای سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 29 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.