طرز تهیه کتلت تبریزی

طرز تهیه کتلت تبریزی , دستور پخت کتلت تبریزی

کتلت تبریز از غذاهای ساده و خوشمزه شهر تبریز است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت تبریزی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
لپه۱ لیوان
پیاز۱ عدد متوسط
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
ریحان خشک۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کتلت تبریزی

مرحله اول

برای تهیه کتلت تبریزی مجلسی ابتدای کار لپه را می شوییم، سپس درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۲ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد. در ادامه پس از گذشت این زمان لپه را درون آبکش می ریزیم.

مرحله دوم

حالا لپه را درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم لپه درون آب جوش بماند تا کاملا پخته و نرم شود. در ادامه گوشت را به تکه های کوچک خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله تکه های گوشت را درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و از صافی رد می کنیم.

مرحله چهارم

حالا زمانی که آب اضافی پیاز گرفته شد، پیاز را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم، سپس گوشت را به ۱۰ دقیقه ورز می دهیم تا منسجم شود و کتلت حین کار وا نرود. در ادامه زمانی که لپه پخت، آن را درون آبکش می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله لپه را درون چرخ گوشت می ریزیم، سپس ۲ مرتبه چرخ می کنیم و به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه نمک را به همراه فلفل سیاه، زردچوبه و ریحان خشک به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا گوشت چرخ کرده را با دست مجددا به مدت ۵ دقیقه ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند و گوشت منسجم شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس مقداری از مواد کتلت تبریزی بر می داریم و در دست به فرم دلخواه شکل می دهیم و درون تابه قرار می دهیم. در ادامه به همین ترتیب کتلت ها را آماده می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت دو طرف کتلت ها را به خوبی سرخ می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر کتلت های تبریزی را به همراه گوجه فرنگی، سبزی خوردن، سیب زمینی و نان تازه تزئین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 4 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.