طرز تهیه شیرینی نان چرخی

طرز تهیه شیرینی نان چرخی کرمان طرز تهیه نون چرخی ساده شیرینی چرخی بدون چرخ گوشت شیرینی چرخی با چرخ گوشت برقی طرز تهیه شیرینی چرخی آشپزخانه کوچک من شیرینی نون چرخی قزوین خانم صرافها شیرینی چرخی

شیرینی نان چرخی یکی از انواع شیرینی های ساده شهر قزوین است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی نان چرخی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم شیرینی نان چرخی
آرد سفید۲ پیمانه
روغن جامد½ پیمانه + ۲ قاشق غذاخوری
پودر قند½ پیمانه
زرده تخم مرغ۱ عدد
شیر سرد۵۰ گرم
پودر هل۱ قاشق چایخوری
سیاه دانه و پودر پستهبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی نان چرخی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی نان چرخی خوشمزه در ابتدای کار روغن جامد را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پودر قند را درون الک می ریزیم و روی روغن جامد الک  کرده و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم.

مرحله دوم

حالا زمانی که مخلوط روغن کرم رنگ و یکدست شد، پودر هل را به آن اضافه می کنیم، سپس آرد را درون الک می کنیم و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه آرد را طی ۲ تا ۳ مرحله به مخلوط روغن جامد اضافه می کنیم و با دست مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله شیر سرد را کم کم به خمیر اضافه می کنیم و با نوک انگشت ورز می دهیم تا خمیر درون کاسه جمع شود. توجه داشته باشید خمیر را زیاد ورز ندهید به دلیل آن که به روغن می افتد، در حد جمع شدن خمیر کفایت می کند.

مرحله چهارم

حالا خمیر را درون یک کیسه فریزر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲ ساعت درون یخچال بماند و استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان خمیر را از یخچال خارج می کنیم، سپس بین دو کیسه فریزر قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را با کمک وردنه به قطر نیم سانتی متر باز می کنیم، سپس با کاتر دلخواه قالب می زنیم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود.

مرحله ششم

حالا روی خمیر های قالب زده را با چنگال خط می اندازیم، سپس درون سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و شیرینی ها را درون آن با فاصله از هم قرار می دهیم. در ادامه مقداری پودر پسته و سیاه دانه روی شیرینی ها می پاشیم.

مرحله هفتم

در این مرحله سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم شیرینی ها درون فر بمانند تا اطراف آن ها طلایی و خوشرنگ شوند. در ادامه سینی را از فر خارج می کنیم و بدون دست زدن اجازه می دهیم شیرینی ها خنک شوند.

مرحله هشتم

در نهایت یک طرف مناسب سرو انتخاب می کنیم، سپس شیرینی ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و با مواد دلخواه تزیین می کنیم. در آخر شیرینی ها را به همراه چای  تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : جمعه 2 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.