طرز تهیه ویفر شکلاتی

طرز تهیه ویفر شکلاتی آشپزخانه کوچک من فیلم طرز تهیه ویفر شکلاتی

ویفر شکلاتی یکی از انواع بیسکوئیت های ساده و خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ویفر شکلاتی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم ویفر شکلاتی
آرد گندم۱ و نیم پیمانه
پودر قند۱ پیمانه
روغن مایع۱ و ¼ پیمانه
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
نان میکادو۵ ورق
شکلات تخته ایبه مقدار کافی

طرز تهیه ویفر شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه ویفر شکلاتی به روش خانگی ابتدای کار آرد گندم را درون الک می ریزیم، سپس درون یک تابه مناسب الک می کنیم. در ادامه تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و آرد را به مدت ۱۰ دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود.

مرحله دوم

در این مرحله پس از گذشت این زمان پودر قند را درون الک می ریزیم، سپس روی آرد گندم الک می کنیم و مخلوط می کنیم. پس از آن پودر کاکائو را درون الک می ریزیم، سپس روی مخلوط آرد الک می کنیم و در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله روغن مایع را به مخلوط آرد اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مایه میانی ویفر حاضر شود. در ادامه تابه را از روی حرارت بر می داریم، سپس اجازه می دهیم کمی از دمای آن کاسته شده و ولرم شود.

مرحله چهارم

حالا یک ورق نان میکادو روی سطح کار قرار می دهیم، سپس مقداری از مایه ویفر روی نان می ریزیم و با کمک لیسک آن را روی نان پخش می کنیم. در ادامه یک لایه نان روی لایه قبلی قرار می دهیم و به همین ترتیب لایه ها را روی هم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید در صورتی که مایه ویفر داغ باشد نان خمیر می شود و زمانی که سرد باشد لایه ها به هم نمی چسبند. در ادامه زمانی که لایه ها را کاملا روی هم فیکس کردیم یک جسم سنگین روی آن قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم ویفر به مدت ۱ ساعت در دمای محیط بماند تا کاملا لایه ها به هم بچسبند. در ادامه پس از گذشت این زمان ویفر را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم، سپس شکلات تخته ای را به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله شکلات تخته ای را به همراه ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع درون یک کاسه مناسب می ریزیم تا شکلات پس از خشک شدن ترک نخورد، سپس روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا شکلات کاملا ذوب شود.

مرحله هشتم

در نهایت ویفر ها را درون شکلات آب شده قرار می دهیم، سپس می غلطانیم تا به شکلات آغشته شوند. در ادامه ویفر ها را روی توری قرار می دهیم تا شکلات اضافی آن ها جدا شود و پس از گذشت ۱ ساعت سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 6 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.