طرز تهیه کرانچی سیب زمینی

طرز تهیه کرانچی سیب زمینی بدون پنیر طرز تهیه کرانچی سیب زمینی بدون روغن طرز تهیه کرانچی سیب زمینی با نشاسته طرز تهیه کرانچی سیب زمینی با شیر طرز تهیه کرانچی سیب زمینی پنیری طرز تهیه کرانچی خانگی ساده طرز تهیه کرانچی تند و اتشین طرز تهیه کرانچی خانگی

کرانچی سیب زمینی یکی از انواع خوراکی های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کرانچی سیب زمینی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کرانچی سیب زمینی
سیب زمینی۶ عدد متوسط
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
پودر سیر و پاپریکابه مقدار کافی
جعفری۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کرانچی سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه کرانچی سیب زمینی ساده ابتدای کار سیب زمینی ها را می شوییم، سپس درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم سیب زمینی ها کاملا بپزند.

مرحله دوم

حالا جعفری را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه پس از گذشت ۴۵ دقیقه سیب زمینی را از قابلمه خارج می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پوست سیب زمینی ها را جدا می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم. در ادامه سیب زمینی ها را با گوشت کوب می کوبیم تا کاملا له و پوره شود، سپس جعفری را به آن اضافه می کنیم و هم زنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله چهارم

حالا نشاسته ذرت را به همراه نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر و پاپریکا به پوره سیب زمینی اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه روی سطح کار را مقداری نشاسته ذرت می پاشیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط پوره سیب زمینی را روی سطح کار قرار می دهیم، سپس با وردنه به ضخامت ۱ سانتی متر پهن می کنیم. در ادامه اطراف پوره را جدا می کنیم، سپس کرانچی ها را در عرض ۱ سانتی متر و با طول دلخواه برش می زنیم.

مرحله ششم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه کرانچی ها را درون تابه قرار می دهیم و کاملا سرخ می کنیم.

مرحله هفتم

در نهایت درون یک ظرف مناسب دستمال حوله ای قرار می دهیم، سپس کرانچی های سرخ شده را روی دستمال قرار می دهیم تا روغن اضافی شان کاملا کشیده شود. در آخر کرانچی ها را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 5 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.