طرز تهیه بامیه ترکی

طرز تهیه بامیه ترکی فیلم طرز تهیه بامیه ترکی طرز تهیه بامیه با آرد نشاسته

بامیه ترکی یکی از انواع شیرینی های ساده کشور ترکیه است که برای ماه رمضان درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بامیه ترکی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم بامیه ترکی
آرد۱۲۵ گرم
آب۲۵۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد درشت
روغن مایع۲۵ گرم
شربت بار۱۰ گرم
مواد لازم برای شربت بار
شکر۲ پیمانه
آب۱ پیمانه
گلوکز۲ قاشق غذاخوری
زعفران کردم کرده۱ قاشق سوپخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه بامیه ترکی

مرحله اول

برای تهیه بامیه ترکی به روش بازاری ابتدای کار شربت بار را آماده می کنیم، برای این منظور آب را به همراه شکر و آب لیمو ترش تازه درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس بدون هم زدن قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله اجازه می دهیم شکر درون آب حل شده، سپس گلاب را به همراه زعفران به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه اجازه می دهیم شربت بار به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت بجوشد.

مرحله سوم

حالا پس از گذشت این زمان گلوکز را به شربت بار اضافه می کنیم و پس از گذشت ۲ دقیقه حرارت را خاموش می کنیم، سپس اجازه می دهیم شربت بار کاملا خنک شود. در ادامه آب را به همراه روغن مایع درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله قابلمه حاوی آب و روغن را روی حرارت زیاد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم جوش بیاید. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و زمانی که آب و روغن جوش آمد آرد را یکباره اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا آرد را با قاشق چوبی کاملا مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف درون قابلمه جمع شود. در ادامه حرارت را ملایم می کنیم، سپس خمیر را به مدت ۱۵ دقیقه تفت می دهیم. توجه داشته باشید خمیر را به صورت مداوم هم بزنید.

مرحله ششم

در این مرحله پس از گذشت این زمان حرارت را خاموش می کنیم، سپس خمیر را درون یک ظرف مناسب منتقل می کنیم و پس از آن اجازه می دهیم کمی از حرارت خمیر کاسته شده و ولرم شود. در ادامه ۱ قاشق غذاخوری از شربت بار را به خمیر اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا تخم مرغ ها را دانه دانه به خمیر اضافه می کنیم، سپس کاملا هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند و خمیری نرم و کاملا چسبناک حاصل شود. در ادامه خمیر بامیه را درون قیف ماسوره ای با سر ماسوره مخصوص بامیه می ریزیم.

مرحله هشتم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه سینی فر را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس خمیر را به شکل و اندازه دلخواه درون سینی فر پایپ می کنیم.

مرحله نهم

حالا سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم بامیه ها به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا رویه ببندد و کمی رنگ بگیرند. در ادامه پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم و یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله به اندازه ای که بامیه ها درون آن شناور بمانند روغن مایع به قابلمه اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا روغن کمی گرم شود. توجه داشته باشید روغن داغ نشود در حد گرم شدن کفایت می کند.

مرحله یازدهم

در این مرحله بامیه ها را از سینی جدا می کنیم، سپس درون قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم بامیه ها درون روغن بمانند تا کاملا سرخ شوند. در ادامه زمانی که بامیه ها کاملا سرخ شدند آن ها را از قابلمه خارج می کنیم.

مرحله دوازدهم

حالا بامیه ها را بلافاصله درون شربت بار می افزاییم، سپس بامیه ها را به مدت ۱۰ دقیقه درون شربت بار زیر و رو می کنیم تا شربت به خورد بامیه ها برود. در ادامه پس از گذشت این زمان بامیه ها را درون صافی قرار می دهیم.

مرحله سیزدهم

در نهایت اجازه می دهیم شهد اضافی بامیه ها خارج شود، سپس آن ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به دلخواه با پودر نارگیل یا پودر گل محمدی تزئین می کنیم. در آخر بامیه ها را به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : جمعه 9 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.