طرز تهیه سالاد عدس

طرز تهیه سالاد عدس با سس طرز تهیه سالاد عدس و کلم سالاد عدس و سیب زمینی سالاد عدس و شوید طرز تهیه سالاد عدس رژیمی

سالاد عدس از سالادهای محبوب بین المللی است که با ترکیبات و دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد عدس در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
عدس۱ پیمانه
خیار۲ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
پنیر فتا½ پیمانه
پیاز قرمز۱ عدد
نعنا و جعفری۲ قاشق غذاخوری
مغز گردو۲ قاشق غذاخوری
مواد لازم برای سس سالاد
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه سالاد عدس

مرحله اول

برای تهیه سالاد عدس به روش ساده ابتدای کار عدس را می شوییم، سپس درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم عدس به مدت ۲ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد، پس از آن عدس را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود.

مرحله دوم

حالا یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس عدس را به آن اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده و اجازه می دهیم عدس درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه نعنا و جعفری را می شوییم.

مرحله سوم

در این مرحله نعنا و جعفری را درون آبکش قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی شان خارج شود، پس از آن روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه خیار و گوجه فرنگی را می شوییم.

مرحله چهارم

حالا خیار و گوجه فرنگی را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم و همانند گوجه فرنگی به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه پنیر فتا را به صورت مکعبی همسان خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس خیار را به همراه گوجه فرنگی، سبزی معطر، پنیر فتا و پیاز را درون آن می ریزیم. در ادامه مغز گردو را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به  سالاد اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا زمانی که عدس کاملا پخته و نرم شد، آن را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس کاملا خنک شود. در ادامه عدس را به مخلوط سالاد اضافه می کنیم، سپس سالاد را هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله هفتم

در نهایت سس سالاد را درست می کنیم، برای این منظور روغن زیتون را به همراه آب لیمو ترش تازه، نمک و فلفل سیاه درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس هم می زنیم تا مواد مخلوط شوند. در ادامه سس را به سالاد اضافه می کنیم و هم می زنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 12 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.