طرز تهیه سیب زمینی رشته ای

طرز تهیه سیب زمینی رنده ای سرخ شده رنده سیب زمینی رشته ای سیب زمینی رشته ای دستگاه طرز تهیه سیب زمینی ترد و خشک سیب زمینی رنده شده سرخ شده نی نی سایت

سیب زمینی رشته ای یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه رستورانی است که معمولا برای تزیین غذاهای دیگر استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سیب زمینی رشته ای در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۴ عدد
آب و یخبه مقدار کافی
روغن سرخ کردنیبه مقدار کافی
نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه سیب زمینی رشته ای

مرحله اول

برای تهیه سیب زمینی رشته ای ساده ابتدای کار پوست سیب زمینی ها را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های متوسط رنده، رنده می کنیم. در ادامه سیب زمینی رنده شده را چند مرتبه می شوییم تا نشاسته آن شسته شود.

مرحله دوم

حالا سیب زمیی رنده شده را درون یک کاسه مناسب حاوی آب می ریزیم، سپس چند تکه یخ به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سیب زمینی رنده شده به مدت ۱ ساعت درون آب و یخ استراحت کند تا باعث تردی آن شود.

مرحله سوم

در این مرحله پس از گذشت این زمان سیب زمینی را درون آبکش می ریزیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه سیب زمینی رنده شده را روی یک پارچه تمیز نخی به صورت پخش می ریزیم تا کاملا خشک شود.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید سیب زمینی ها کاملا خشک شوند، در غیر این صورت در حین سرخ کردن به هم می چسبند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس به اندازه ای که سیب زمینی درون آن شناور بماند روغن می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس مقداری نمک و سیب زمینی رنده شده را درون تابه می ریزیم. در ادامه به آرامی هم می زنیم تا سیب زمینی سرخ شود، سپس از تابه خارج می کنیم و روی دستمال حوله ای می ریزیم.

مرحله ششم

در نهایت اجازه می دهیم روغن اضافی سیب زمینی ها به طور کامل گرفته شود. گرفتن روغن اضافی سیب زمینی خیلی مهم است، چون اگر این کار را انجام ندهیم، سیب زمینی ها پس از گذشت چند دقیقه نرم می شوند. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 2 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.