طرز تهیه کوفته مرغ

طرز تهیه کوفته مرغ با لپه و برنج طرز تهیه کوفته مرغ با سیب زمینی طرز تهیه کوفته مرغ با برنج طرز تهیه کوفته مرغ ساده طرز تهیه کوفته مرغ ترکی طرز تهیه کوفته مرغ مجلسی طرز تهیه کوفته مرغ سرخ شده طرز تهیه کوفته مرغ بدون برنج

کوفته مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی خاورمیانه است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته مرغ در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
لپه¾ پیمانه
برنج½ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
سبزی معطر۲ قاشق غذاخوری
آرد۱ قاشق غذاخوری
آلو بخارابه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و ادویه کاریبه مقدار کافی
مواد لازم برای سس کوفته
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
آب جوش۱ و نیم لیوان
پیاز۱ عدد
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه کوفته مرغ

مرحله اول

برای تهیه کوفته مرغ خوشمزه در ابتدای کار لپه را می شوییم، سپس درون یک کاسه مناسب حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد و پس از آن آبکش می کنیم.

مرحله دوم

حالا لپه را درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم لپه درون آب جوش بماند تا کاملا پخته و نرم شود. در ادامه زمانی که لپه کاملا پخته شد حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله سوم

حالا لپه را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه لپه را درون قابلمه می ریزیم و با گوشتکوب نیم کوب می کنیم، سپس برنج را می شوییم و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مقدار کمی آب به برنج اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی برنج کشیده شود و برنج بپزد. در ادامه سینه مرغ را به صورت تکه های کوچک خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله تکه های سینه مرغ را درون چرخ گوشت می ریزیم، سپس درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه برنج پخته شده را با گوشت کوب کمی می کوبیم، سپس پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله ششم

حالا پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه پیاز را به همراه لپه، برنج و سبزی معطر خشک (جعفری و نعنا) به مرغ چرخ شده اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله تخم مرغ را به همراه آرد، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و ادویه کاری به مرغ چرخ شده اضافه می کنیم، سپس به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه به اندازه یک نارنگی از مواد کوفته بر می داریم.

مرحله هشتم

حالا وسط آن یک آلو بخارا قرار می دهیم، سپس مایه کوفته را جمع می کنیم تا آلو بخارا وسط آن پنهان شود. در ادامه به همین ترتیب کوفته ها را فرم می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت کنند.

مرحله نهم

در این مرحله سس کوفته را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم.

مرحله دهم

حالا پیاز را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و طلایی شود، سپس رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین برود و رنگ آن باز شود.

مرحله یازدهم

در این مرحله نمک را به همراه فلفل سیاه و زردچوبه به رب گوجه فرنگی اضافه می کنیم، سپس کمی تفت می دهیم تا ادویه ها سرخ شوند و پس از آن آب جوش را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سس جوش بیاید.

مرحله دوازدهم

حالا زمانی که سس جوش آمد، حرارت را بسیار ملایم می کنیم، سپس کوفته ها را از یخچال خارج می کنیم و به آرامی درون تابه قرار می دهیم. در ادامه بدون جا به جا کردن کوفته ها اجازه می دهیم با درب باز به مدت ۳۰ دقیقه بجوشند.

مرحله سیزدهم

در این مرحله پس از گذشت این زمان درب تابه را نیمه باز قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کوفته ها به مدت ۱ ساعت روی حرارت بمانند تا کاملا پخته شوند. در ادامه پس از گذشت این زمان حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله چهاردهم

در نهایت کوفته ها را از تابه خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و پس از آن مقداری از سس آن روی کوفته ها می ریزیم. در آخر کوفته ها را به همراه زرشک و گردو تزئین می کنیم، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 1 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.